Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Gedragsverandering is maar ene deel van de zaak. Wat vaak wordt vergeten is ontleren. Je kunt mensen best nieuwe trucjes en gedragingen leren, maar als er een crisis komt schiet men vanzelf in de meest vertrouwde aanpak, en dat is de oude aanpak.
Daar komt bij dat men vaak een reorganisatie begint door mensen de stuipen op het lijf te jagen en dan denkt door kletsen dat te verbeteren. Kijk naar het brein. Dat bestaat grofweg uit drie delen: het “reptilian brain”, het “mammalian brain” en de neocortex. Je kunt mensen wel overtuigen door nieuwe inzichten (neocortex) en met hen werken aan communicatie en emotie (mammalian brain), maar dat haalt weinig uit als je niet wat doet aan de “fight/fright” reactie uit het “reptilian brain”. Met andere woorden, er zijn organisaties waar ze medewerkers aan de rand van de afgrond zetten en dan vragen “zie je wat de leiding voor mooie horizon biedt?”. Die persoon zal misschien meekletsen (conferentie-oorden bestaan er van), maar denkt toch maar aan één ding: niet in de afgrond vallen.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of