Channels
Leestijd: 2 minuten

Employee advocacy als reactie op wantrouwen

Het vertrouwen in grote maatschappelijke instituties daalt. Employee advocacy is een manier om het vertrouwen weer op te bouwen. Wat is daarvoor nodig?

1 Reactie

Goed artikel!

Dit is ook precies wat we doen binnen Innovisor. We gebruiken people analytics en organisatorische netwerksanalyses om onder andere de invloedrijke medewerkers (oftewel ‘key influencers’) te identificeren. In plaats van dat management met toevallige of de ‘usual’-medewerkers laat praten, menen wij dat wanneer je met de invloedrijke medewerkers spreekt dit meer efficiënter en effectiever is.

Efficiënter omdat deze invloedrijke medewerkers maar een klein deel uitmaken van je organisatie. Je hoeft niet met honderden te praten; wanneer je de 3% meest invloedrijke medewerkers weet te identificeren, kan je volgens onze benchmark namelijk 85% van de organisatie bereiken. Effectiever omdat deze invloedrijke medewerkers zeer goed genetwerkt zijn in de organisatie. Wanneer je dit vergelijkt met de impact de managers hebben is dit veel kleiner.

Kortom: employee advocacy wordt alleen een succes als je weet met welke ‘employees’ je moet werken.

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of