Channels

2 Reacties

Interessant artikel, echter jammer dat er dit vanuit een stereo type geschreven is. Chris, oudere medewerker, werkt al jaren voor het bedrijf, en is daarom star, langzaam, niet verander bereid en moet maar wijken.

Beste M, Bedankt voor je reactie. Het is niet als een stereotype bedoeld, maar ik kan me voorstellen dat je het wel zo opvat. Dat is jammer.

Het is echter wel aan de orde van de dag dat medewerkers de vernieuwing niet altijd bij kunnen houden. Juist in deze tijd, waarin bedrijven worden ingehaald als ze niet on top of change zitten. Het kan dan juist voor alle partijen ook heel prettig zijn als juist dit onderwerp op tafel kan komen om te bespreken, zonder er doekjes omheen te winden.

In dit voorbeeld is het een feit dat de razendsnelle vernieuwing voor Chris een behoorlijke last is. Juist als je het niet op tijd bespreekbaar maakt dan gaat het voor Chris steeds meer voelen als een verborgen agenda. En terecht. Het is van wezenlijk belang dat de leidinggevende in dit geval gewoon haar bedenkingen bespreekbaar maakt en vervolgens opening geeft aan de medewerker om hierover mee te denken.

Want wellicht dat er juist voor Chris een meer coachende rol is weggelegd, waarin hij wel zijn kennis en kunde kwijt kan en tegelijkertijd de jongere talenten laat doen waar zij goed in zijn. Maar het gesprek openen over deze ‘hete aardappel’ is altijd de eerste stap en hoe eerder dat gebeurt, hoe beter.

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of