1. Hoe meer klachten hoe beter
Klachten van klanten moeten worden gezien als een uitgelezen kans om klanten te houden en verder aan de organisatie te binden. Passief klachtenmanagement – de organisatie ontvangt klachten waarbij het initiatief bij de klant ligt – is daarvoor niet toereikend. Klanten moeten worden aangemoedigd om te klagen. De klachtenijsberg moet zoveel mogelijk aan de oppervlakte komen. Bijvoorbeeld door ’t klanten makkelijker te maken te klagen, klachtdrempels weg te nemen, het klachtenafhandelingsproces inzichtelijk te maken en het klachtenmanagementsysteem te ’marketen’. In een volgende fase kunnen klanten actief worden benaderd om ontevredenheid op te sporen. Door klagen makkelijk te maken en aan te sporen zullen meer klanten hun problemen met je delen, waardoor je mee...
10 gouden regels voor succesvol klachtenmanagement

Lees verder met een Pro-abonnement
Elke week de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van beter managen en organiseren.
- Blijf op de hoogte en krijg toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Kortingen op events & webinars en gratis Ebooks
- Uw eigen bibliotheek op ManagementSite waar u de artikelen van uw voorkeur kunt bewaren
Upgrade naar een pro-abonnement voor € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar.
Bent u al lid? Log dan in.
