03
M

Klachtenmanagement

Klachtenmanagement: voorbeelden, tips en tricks m.b.t. callcentra, service afdelingen, interne condities en gedrag & houding

Klachtenmanagement begint bij het eerste klantcontact. Is klantgerichtheid een kernwaarde. Is duidelijk wat voor houding en gedrag van de medewerkers verwacht worden. Is het management geïnteresseerd in klantsignalen en klantcontact? Hoe is het gesteld met de interne klantgerichtheid? Is de verantwoordelijkheid voor klachten goed geregeld?

Klantgerichtheid? Welke organisatie wil dat niet!  Klachtenmanagement begint bij het eerste klantcontact. Eigenlijk daarvoor al. Want wat denkt u van de interne condities in de organisatie? Is klantgerichtheid een kernwaarde. Is duidelijk wat voor houding en gedrag van de medewerkers verwacht worden.  En de feedback van klanten? Wat gebeurt daarmee? Is het management geïnteresseerd in klantsignalen en klantcontact? Hoe is het gesteld met de interne klantgerichtheid? Is de verantwoordelijkheid voor klachten goed geregeld?

Kortom, wat zijn de elementen van een effectief klachten management model?

Over al deze onderwerpen vindt u op deze pagina inzichten, ervaringen, tips en trends. Ook een praktisch model voor een integrale aanpak. Een aanpak bovendien die krachtig bijdraagt...

Trending

verschil
Columns
Klantgerichtheid

Doe juist niet altijd wat de klant vraagt om zo klantenbinding te creëren

Ontdek het onderscheidende vermogen van je organisatie
Simon van der Veer
25355
0
grip
Columns
Klantgerichtheid

Klantgerichtheid valt of staat met de grip op uw processen

'De klant centraal!' Hoe bereik je dat?
Ramon Hubert
27527
4
De terechte klacht - Heeft de klant per definitie altijd gelijk?
Columns
Klantgerichtheid

Moet je klanten echt vragen naar hun klachten?

"Waarom zou ik vragen naar geklaag?"
Ronald de Jong
30787
1
klanten
Columns
Innovatief organiseren

De échte feedback komt van je klanten

Succesvolle organisaties staan in direct contact met hun gebruikers
Dirk-Jan de Bruijn InnovatiefOrganiseren.nl
33840
3
Slippery_slope
Cover stories
Klantgerichtheid

Zin en onzin van klantgerichtheid in publieke organisaties

Het opereren in een omgeving die wordt gedomineerd door de politiek is uiteraard lastig
Dirk-Jan de Bruijn InnovatiefOrganiseren.nl
39566
8
Help, de klant verzuipt - Over het organiseren van klantverantwoordelijkheid
Cover stories · Boeken
Klantgerichtheid

Help, de klant verzuipt

Over het organiseren van klantverantwoordelijkheid
Arend Ardon
31905
10

Tips & Tricks

Klachtafhandeling en klantgerichtheid onder controle?
Columns
Klantgerichtheid

Geen klachten meer

Organisaties hebben hun klachtafhandeling behoorlijk onder controle
Paul Verburgt
27545
4
compute
Columns
Accountmanagement

Wat belemmert klantgericht werken?

Checklist met de 7 belangrijkste obstakels
Sjors van Leeuwen
53631
2
3 stappen en 10 dimensies in klantgerichtheid - We willen zeer tevreden relaties, positieve referenties en meer omzet
Actueel
Accountmanagement

3 stappen en 10 dimensies in klantgerichtheid

We willen zeer tevreden relaties, positieve referenties en meer omzet
Actueel MNGMNTST
39741
0
klant
Actueel
Accountmanagement

5 Tips voor klantenbinding

Hoe haal je een klant binnen en hoe hou je hem?
Actueel MNGMNTST
58314
0
Boze-wolf
Cover stories
Klantgerichtheid

De fabel van de klantgerichtheid

De dagelijkse praktijk in klantgericht Nederland: behandel de klant zo slecht mogelijk
Gyuri Vergouw
43009
24