Channels

1 Reactie

Een belangrijk aspect van compliance is hoe een organisatie zich richt naar de externe wet en regelgeving. Met andere woorden hoe de organisatie in gericht wordt qua structuur , processen/ procedures en operationele instructies. Vanuit mijn eigen ervaring als compliance en kwaliteits consultant zit daar een grote ruimte om tot dure of meer efficiente (lean) oplossingen te komen die toch een even effectief antwoord zijn op de vereisten van de wet/ regelgeving. In die context kan je als compliance professional ook een rol spelen in het optimaliseren van de organisatie rekening houdend met de externe wereld en daarbij een effectieve vertaling vd vereisten op een efficiente wijze. Waarin ook steeds de prestaties gemeten moeten worden tegen integrale kwaliteits parameters inclusief de compliance vereisten. Dus niet als een separate set parameters/ criteria bekijken, maar als een onderdeel van de te leveren producten/ diensten.

Als laatste opmerking: Organisaties die reeds lange tijd in een gereguleerde omgeving werken (bijv. pharma bedrijven) kennen de kosten/ baten analyse en hebben vaak als 1 vd strategische parameters de reputatie van het bedrijf waar tegen getoetst wordt in risico analyses. Zij kennen inmiddels de verhouding tussen de kleine korte termijn winst versus de gigantische lange termijn verlies indien de reputatie (en vaak ook het aandeel) negatief beinvloed wordt/ is.

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of