Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Bij het prima artikel https://www.managementsite.nl/abnamro-cultuur-veranderen van Rost van Tonningen heb ik een reactie geplaatst die erop neerkomt dat de bankbestuurders c.s. zich nauwelijks bewust zijn van hun actieve bijdrage aan de crisis en hoe de samenleving en daarmee de belastingbetaler zijn bestolen. Er is een enorm verschil tussen de perceptie van de bankiers en van de burgers die bankiers boeven en graaiers vinden. Ik zal je niet vervelen met een herhaling van mijn betoog.

Aansluitend op jouw bijdrage over de vervreemding van de klant: ik las alweer enige tijd geleden een verhaal van een ABN AMRO directeur die het volgende vond:

– De banktarieven mochten omhoog vanwege de investeringen in ICT.
ICT? Ik dacht dat de primaire processen nog steeds worden ondersteund door antieke systemen waar niemand veiligheidshalve aan durft te komen. Hij bedoelt functionaliteit aan de voorkant; Internetfuncties en appjes en zo. Maar die worden toch ontwikkeld om kosten te besparen om daardoor kantoren te sluiten en duizenden personeelsleden te ontslaan?

– Eigenlijk zal dat lagere aantal kantoren een verbetering blijken. Want in de kantoren nieuwe stijl zijn alle disciplines aanwezig. En er is een kantoor op hooguit 20 minuten fietsafstand voor bijna iedereen.
Nou waren in de kantoren oude stijl ook alle disciplines aanwezig. Inclusief een ouderwetse kas. Dat is in hoog tempo verarmd waardoor er een nep qualifier wordt bedacht. En die 20 minuten? Zou de beste man denken dat mijn hoogbejaarde moeder dat redt? Of een willekeurig iemand met een chronische aandoening aan het bewegingsapparaat. Kent die man überhaupt macrogegevens over de bevolking; zijn klanten?

– De ABN AMRO scoort hartstikke goed: 50 % van de klanten is heel tevreden, 35% tevreden en 15% ontevreden.
15% ontevreden? Een regelrechte ramp! Vertaal dit eens naar Albert Heijn. 50% komt morgen weer winkelen, 35% gaat morgen naar de Jumbo of Plus als de Calvé pindakaas daar goedkoper blijkt en 15% zet nooit meer een voet over de drempel. 15%!! De arme man heeft niet door dat 15 tot 50% niet verkast, omdat dat lastig is door het overzetten van al die machtigingen en omdat andere financiële instellingen ook geld geroofd hebben. Als Albert Heijn morgen met zekerheid kan rekenen op maar 50% van zijn klanten, is het overmorgen failliet.

Machteloos, ik voel me volstrekt machteloos. Zou ik de enige zijn?

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of