Channels

Mensen steken veel tijd in het beheren van hun Twitter en LinkedIn accounts zonder dat het direct iets oplevert. De verklaring luidt dat sociale media een hype zijn en dat je bij een hype niet moet denken aan een gezond rendement. In deze column volgen een aantal tools waarmee u meer kunt doen in minder tijd.

Sociale media zijn geen hype!

Wuppies waren een hype, boer zoekt vrouw is een hype, wie weet zijn zelfs enkele sociale media een hype. Kenmerkend voor een “hype” is een korte, intense opleving van de aandacht rond een concept en daarmee de opleving van het concept zelf. Als we kijken naar sociale media dan is er absoluut geen sprake van zo’n eendagsvlieg. Social media zijn de platformen (media) waar virtual communities zich op bewegen. En virtual communities (of in goed Nederlands: virtuele gemeenschappen) zijn van alle tijden. De eerste virtuele community stamt zelfs uit 1985.

Lees ook:

Van sympathie naar cash: The Ice Bucket Challenge

Tussen toen en nu is het aantal gebruikers van sociale media sterk toegenomen. Voor iedereen is er wel een groep of een medium te vinden. Sociale media zijn een grote rol in ons dagelijks leven gaan spelen. Tijd om één en ander effectiever te gaan beheren. Weet u wat er over uw organisatie, uw producten en uw diensten gezegd wordt? Waar de opinieleiders zitten en hoe uw bedrijf zich uit op de social media? De volgende tools helpen u daarbij op weg. Belangrijk bij het ondernemen en onmisbaar voor het online ondernemen!

10 Social media links en tools

1. Social Mention
Bekijk wat er wordt gezegd over uw bedrijf, branche, producten en concurrenten. Social Mention is een monitoring tool waarmee u direct het sentiment kunt peilen.

2. Twitter Search
Via Twitter wordt nogal wat gezegd over uw bedrijf, branche, producten en concurrenten. Twitter Search is een tool waarmee u kunt zien wat er precies wordt gezegd.

3. Addictomatic
Deze tool is een hulpmiddel waarmee u een gepersonaliseerde pagina aan kunt maken met daarop een overzicht wat er over u wordt gezegd in de diverse sociale media.

4. Twittergids
Een must-have voor iedere Nederlandse twitteraar. Bekijk via de twittergids wie de opinieleiders zijn in uw vakgebied en volg hen.

5. LinkedIn groep: “social media Tips & Tricks”
In deze groep volgen wekelijks een aantal nuttige tips om meer resultaat te boeken met het ultieme persoonlijke zakelijke netwerk: LinkedIn.

6. Seesmic
Wordt u ook moe van het beheren van alle social media accounts? Nu is er één tool voor: seesmic integreert alle media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn zodat u nog maar één pagina hoeft te openen.

7. Twuffer
Wilt u niet te veel tijd besteden aan het beheren van uw Twitter account? Zet interessant nieuws eenmaal per week klaar voor verzending en bespaar daarmee tijd. Naast Twuffer kent ook www.tweetdeck.com een ingebouwde planner.

8. Name Checklist
Doet u nog even niets met social media? Registreer uw bedrijfsnaam dan toch voor het te laat is. Controleer via deze link snel of uw naam nog beschikbaar is.

9. Open Social
Via Open Social wordt het invullen van gegevens op sociale media makkelijker.

10. Twellow directory
Een internationale Twittergids met veel ideeën voor het volgen van interessante personen. Maak hier uw eigen Twitter profiel aan en krijg zo meer bekendheid voor uw Twitter account.

Paul Kersbergen BBA

Meer over Social Media en Social Media Marketing in de kennisbank van ManagementSite.

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Seesmic is prima in orde, echter Digsby mag hier niet ontbreken. Jammer dat u deze niet genoemd hebt, bij deze http://wiki.digsby.com/doku.php

[…] 10 Tools voor effectiever gebruik van social media Waarom social media marketing geen hype is Paul Kersbergen […]

x
x