Channels

Misschien wel het belangrijkste onderdeel van verkopen: acquisitie.

Verkopen = acquireren
Bedenk steeds dat acquisitie een zeer belangrijk onderdeel van verkopen is. Geef het ook de aandacht die het verdient. Vindt u het niet leuk? Leer het leuk te vinden of zoek een ander beroep.

Als u een verkoop actie wilt gaan uitvoeren, doe dat eerder gelijk deze week dan te lang te wachten. Maak gebruik van het ‘momentum’, de ideeën en energie die u op dat moment heeft. Wacht niet met acquireren tot het moment dat u het heel erg nodig heeft. Bouw uw netwerk en doe uw acquisitie juist in ‘vette’ tijden. In drukke tijden acquireren levert 2x zoveel effect op als in rustige tijden acquireren. Dit heeft alles te maken met de energie die u in drukken tijden heeft en uitstraalt. Iedereen wil zaken doen met ‘winnaars’.

Lees ook:

Benut u al uw commerciele kansen?

De verkoopstrategie van een power seller.
1. De wereld is vol neurotici en angstige mensen. De power seller denkt positief en bereikt met het sturen van zijn geestelijke energie gezond­heid en hoogste perfectie.

2. De positieve mens spreekt niet over zijn problemen en angsten, maar over zijn doelen, zijn dromen en zijn wensen.

3. De power seller gaat nooit met zijn kop door de muur, want er is altijd een deur. Wie positief denkt, vindt die deur.

Array4. De positieve mens is nooit ergens tegen, maar altijd ergens voor.

5. De power seller weet precies wat hij wil en waarom hij dat wil. Zo wordt elk ogenblik een zinvol moment.

Verkooptrajecten zijn niet meer de situaties van ‘voet tussen de deur, gladde babbel en scoren’. Nee verkoop is een vak en het ‘binnenhalen van nieuwe klanten helemaal. Het is niet moeilijk als je maar echt weet hoe je te werk moet gaan. Volg de volgende tips!

ArrayBepaal de manier waarop je prospects gaat zoeken!
Bepaal de wijze waarop je ze gaat benaderen?
Bepaal de tijden waarop je gaat bellen!
Bepaal wat je ze gaat vertellen?
Bekijk ook de concurrentie?
Bepaal een strategie van benaderen?
Registreer de gesprekken die je hebt gehad.
Zorg alvast voor meerdere brieven die je snel kunt versturen!
Zorg dat je een follow-up strategie hebt!
Zorg dat je binnen komt!

 

De rubriek ACTUEEL informeert u over recent verschenen artikelen in andere media. Bij elke bijdrage vermelden wij de oorspronkelijke bron. (bron: Sales Online)

Kennisbank onderwerpen:

U heeft een gratis lidmaatschap

Upgrade naar een PRO-abonnement voor € 4 per maand of € 30 per jaar en ontvang:

  • onbeperkt toegang tot alle artikelen.
  • geen commerciële emails en geen reclame op de site.
  • de keuze of u wel of geen nieuwsbrief wilt ontvangen
  • het E-book: Negotiating as emotion management t.w.v. €8.00
UPGRADE NAAR PRO-ABONNEMENT >>

Kennisbank onderwerpen:

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

HELE foute naam, “Powerseller”. Het impliceert dat er iets “doorgedrukt” moet worden.

Ik heb véél verkocht in mijn leven. En goed ook: voor een goede prijs én goede leveringsvoorwaarden. En ALS er al korting moest zijn, dan om een goede reden. Bijvoorbeeld afwijkende betalingscondities, groot volume, raamovereenkomst, leerjarenovereenkomst of wat dan ook.

Maar . . . .
Ik stopte 10 x zoveel uren in voorbereiding als mijn collegae, reed 10 x zo weinig kilometers en had 10 x zo weinig bezoeken. Hoe kan dat?

Omdat ik de klant serieus neem. Ik doe mijn “huiswerk” niet aan het bureau van de klant en “die zoeken we op” is wel voorgekomen, maar niet echt veel.

En dan?
Luisteren, l u i s t er e n , L U I S T E R E N !!!
Luisteren naar wat de klant aangeeft als zijn ECHTE probleem (problemen).

Ik heb me altijd plaatvervangend geschaamd voor kreten als “goed verhaal”, “gas geven”, “doordrukken”, of “koud canvassen”. Of nog erger: “vlotte babbel”, “gelikte presentatie” of “platwalsen”. It takes two to tango.

Doe nou gewoon je huiswerk vijf Michelin sterren. Realiseer je dat voor de klant dat half- of hele uur dat ie voor je heeft ingeruimd wel degelijk goedbestede tijd moet zijn. En je hoeft niet op alles een antwoord te hebben. Als de potentiële klant merkt dat je MAATWERK voor HEM bent bezig geweest, gaat ie je helpen de ontbrekende stukken in te vullen. Zó werkt dat.

Powerselling? Volledig uit de tijd, als het al ÓÓIT heeft gewerkt.

Jos Steynebrugh
Change Enhancement, Zoetermeer

x
x