Consumenten wantrouwen telefonische verkoop en hebben er vaak een hekel aan. Weiger mee te doen aan agressieve of misleidende telefonische verkooppraktijken en voer, als u dat al niet gedaan heeft, onderstaande etiquetteregels in.
Vertel in uw telefoongesprek duidelijk:
Wanneer uw cliënt akkoord gaat met uw aanbod stuurt u hem/haar een bevestigingsbrief waarin al deze punten nog een keer staan vermeld en hoe uw cliënt gebruik kan maken van het recht op bedenktijd. De bedenktijd bij koop op afstand (dus ook telefonische verkoop) bedraagt zeven werkdagen na ontvangst van uw brief. Uw cliënt mag zonder kosten en opgaaf van reden de bestelling annuleren.
Stuurt u geen bevestigingsbrief, dan heeft uw cliënt drie maanden bedenktijd vanaf het telefoontje. Uw cliënt mag dan een beroep doen op het wettelijk recht van drie maanden bedenktijd.
Wanneer uw cliënt geen toestemming geeft moet u kunnen bewijzen dat er een overeenkomst is gesloten en dat het de consument duidelijk was waarvoor hij toestemming gaf. Bijvoorbeeld met een bandje van het gesprek.
Zover mag u het nooit laten komen!
Stuur daarom altijd die bevestigingsbrief. Het siert u wanneer u uw cliënt langer dan 7 dagen de tijd geeft om na te denken. Een bedenktijd van 14 dagen laat zien dat u het belang van uw klanten belangrijker vindt dan uw eigen belang.
Volgens mij verdient u daar trouwe en tevreden klanten mee.
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>
ik denk dat je als éérste moet vertellen HOE je aan iemands adres bent gekomen. Als ik mezelf als maatstaf neem: ik ga direct met de hakken in het zeil als mensen koud hun script afdraaien zonder dat te vertellen.
Daarna is jouw rijtje natuurlijk prima.
Groet,
Jos Steynebrugh
Marketing & Innovatie Consulent
www.changeenhancement.nl
zo nee, dan wens ik ook niet lastig gevallen te worden
comprende!?!?!?
Je kunt me E-mailen of Informatie toesturen,
ik ben niet gedient van dat geleuter aan mijn kop.
en dan druk ik het nog netjes uit...