Welke informatie moet bij levering worden verstrekt?

De informatieplicht houdt niet op nadat een klant een bestelling heeft geplaatst. Uiterlijk bij de levering van een besteld product moet de klant informatie krijgen over de overeenkomst die een webwinkel met hem heeft gesloten. Voorwaarde is dat de klant de gegevens kan bewaren in zijn eigen administratie. Dat moet volgens de wet schriftelijk of op een voor de klant toegankelijke 'duurzame gegevensdrager'. Veel van deze gegevens moeten ook op de website van de webwinkel te vinden zijn. Toch moet de informatie bij levering nog eens apart op papier (of via e-mail of pdf) verstuurd worden.
  1. De volgende informatie bij levering moet aan de klant in kwestie worden verstrekt:
  2. De identiteit van de webwinkel: bedrijfsnaam, bezoekadres, contactgegevens, KvK-nummer, btw-nummer;
  3. Belangrijke productkenmerken;
  4. De prijs van het product inclusief btw en alle bijkomende kosten zoals verzendkosten;
  5. De manier van betalen;
  6. De leveringsmethode;
  7. De zichttermijn (de tijd om het product uit te proberen);
  8. Uitleg over hoe de klant van zijn bedenktijd gebruik kan maken;
  9. Gegevens over garantie, als de webwinkel die geeft.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 236 vragen en antwoorden over Internetrecht.