Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Een goed artikel wat de vinger op de zwakke plek legt van vele zakelijke managers. Succesvolle bedrijven in de toenemende dienstverlening begrijpen wel dat klanten mensen zijn die vooral tevreden zijn op grond van emotionele ervaringen. Klanten willen dan ook graag medewerkers die met hun hart en ziel hun werk doen. En dat vraagt natuurlijk om mensgericht leiderschap. Wie als leider dat niet begrijpen wil of kan heeft een probleem in de toekomst. Klanten worden immers steeds bewuster. Zie ook de praktische invulling hiervan op http://www.samenondernemen.nl

Dit artikel legt de vinger treffend op een bekende zere plek bij nog te veel managers en directeuren. In de toekomst zullen mensen met hun unieke kwaliteiten (dus alles wat robots en machines niet kunnen) steeds meer het verschil maken. Investeren in dat specifieke menselijke talent zorgt voor toekomstbestendige organisaties. De stijl van leidinggeven dient nog meer op te schuiven naar deze ‘menskant’ waarin ontwikkelgericht sturen centraal staat. In mijn werk als talentexpert (bij BLNQ) stemt het mij/ ons hoopvol er bij meer organisaties urgentiebesef en dus ook bereidheid komt, te investeren in hun human potential. Hier worden mensen en organisaties beter van.

Dank voor jullie mooie reacties. Fijn dat jullie het ook zo zien en ook hoopvol zijn over de toekomst.

Verdomd goed artikel, gelaagd en scherpzinnig. Mooie vondst om zelfreflectie te laten kantelen van soft naar harde confrontatie. Zeer toepasbaar en stof om na te denken, maar dan ook echt nadenken. Dit is weer eens een kwalitatief scherpzinnig artikel. Veel artikelen zijn beschrijvend en soms erg theoretisch. Dit schrijven is pijnlijk herkenbaar en toepasbaar. Kom mannen, en een beetje vrouwen laat je door dit artikel inspireren.
Het kan zoveel goeds opleveren.

Dank voor je mooie reactie Herly! Ik hoop dat velen zich laten inspireren .

Toon alle 5 reacties
x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of