Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Beste Egbertjan,
Goed verhaal. Je slaat de spijker op zijn kop: je moet binnen het gehele bedrijf een klantgerichte cultuur hebben. Klantgerichtheid moet in het DNA van alle medewerkers zitten. Geldt ook voor de relaties, service en samenwerking tussen de afdelingen.
Met vriendelijke groet
Ron Seelen

Pakkend stuk Egbertjan.

Daarom is het zo nuttig om die kernwaarden van je organisatie helder te schetsen en goed te vertalen naar één vereenvoudigd functieprofiel, waarin hét DNA van de organisatie wordt samengevat (lekker overzichtelijk!) Dat leidt soms tot maar twee kerncompetenties die gelden voor alle medewerkers in de organisatie. Gek gezegd; zonder in het bezit te zijn van die twee kerncompetenties (zoals klantgerichtheid en resultaatgerichtheid) kom je als potentiele nieuwe werknemer niet eens aan tafel.

Wat ik merk in de praktijk is dat het aan goede communicatie van beleidmakers richting de medewerkers (die over het algemeen van goede wil zijn om de juiste kant op lopen) nogal eens schort.

Dus ja, aansturen op die gedeelde waarden, ambities en het ‘waarom’ van de organisatie en vergeet niet om je mensen ‘mee te nemen’ in dat verhaal. Leg bijvoorbeeld goed uit welke gedragsvoorbeelden er horen bij klantgerichtheid en leer mensen om echt verbinding te maken met de klant. Eerst verbinden, dan vertrouwen winnen en aansluiten bij de behoefte van de klant.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of