Opleiding: Training klanttevredenheid verhogen - Basis Skills klantcontact

Het Basis skills programma legt de basis voor alle medewerkers die te maken hebben met klantcontact. Het unieke van dit programma is dat het volledig praktijkgericht en makkelijk toepasbaar is. We houden altijd rekening met de werksituatie van de deelnemer, zodat de skills die ze vandaag leren, morgen nog kunnen worden toegepast.

Nog helemaal geen ervaring in klantcontact? Ook dan is dit een ideaal programma voor een vliegende start binnen een klantcontact gerelateerde functie. De duur van het programma is 2 dagen en sluit perfect aan aan op de praktijk. Alle onderwerpen die worden behandeld zijn relevant en toepasbaar voor elke functie of rol die te maken heeft met klantcontact.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het Skillboosters-certificaat.

Resultaat

  • Hogere medewerker tevredenheid
  • Hogere klanttevredenheid
  • Een beter imago (medewerkers zijn het visitekaartje)
  • Hogere omzet
  • Medewerkers die future proof en ambassadeurs zijn
  • Duurzame klantrelaties

Doelgroep

De training is gericht op iedereen die in zijn of haar werk te maken heeft met klantcontact. Dit zijn niet alleen bijvoorbeeld receptionistes of secretaresses maar ook automonteurs, installateurs, commercieel medewerkers binnendienst en hostesses. De training is toepasbaar en van toegevoegde waarde voor elk beroep!

Programma dag 1

  • Start kennismaking
  • Persoonlijk ontwikkelingsplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Vergroten van klanttevredenheid
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Omgaan met verschillende typen klanten
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Innovatie binnen klantcontact (deel 1)
  • Mindset
  • Rollenspel en oefeningen
  • Terugblikken persoonlijke ontwikkelingsplan en evaluatie

Programma dag 2

  • Terugblik dag 1
  • Verschillende kanalen uitdiepen (chat, mail en call)
  • Innovatie binnen klantcontact (deel 2)
  • Wat is een goed gesprek? (Basistelefoonregels en -etiquette)
  • Praktijksituaties en voorbeelden
  • Verwachtingen van de klant
  • Structuur in telefoongesprekken
  • Verschillende gesprekstechnieken
  • Empathie en omgaan met weerstand en klachten
  • Woordkeuze en tone of voice
  • Rollenspel en oefeningen
  • Terugblik persoonlijk ontwikkelingsplan en evaluatie
Meer...
€695
ex. BTW
Aangeboden door
Skillboosters
Onderwerp
Niveau
MBO 4
Duur
2 dagen
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Min: 6
Max: 12
Tijdstip
Overdag