Opleiding: Training retentie in klantcontact
Een klant die een product of dienst opzegt. Gewoon verwerken in het systeem of liever behouden? Achterhaal met goede vragen reden van opzegging. Initieer een gesprek waarmee je met goede service, korting of een aanbieding de klant toch behoudt. Reageer effectief op weerstand en tegenwerpingen en buig om. Stel ontevreden klanten weer tevreden. Vergroot het verkoopsucces van jouw organisatie. Hoe? Je leert het in de training retentie in klantcontact.
Na deze praktijkgerichte training verleen je proactief service en weet je – op een soms out-of-the-box manier – klanten te boeien en te binden.
Mogelijke onderwerpen
- klacht- en omgangsbeleid voor klantbehoud
- herkennen en ingaan op klantsignalen
- vraag achter de vraag achterhalen
- opzegredenen en ombuigingen
- omgaan met weerstand en tegenwerpingen
- leiding nemen in het gesprek
- communiceren met verschillende klanttypes
Onze aanpak is effectief omdat de voorbeelden, onderwerpen en oefeningen in de training en de benadering van de trainer aansluiten bij jullie dagelijks werk
Wij geloven dat mensen hun gedrag of communicatie aanpassen wanneer zij daarvan het nut zien. In onze trainingen ervaren deelnemers op een praktische manier hoe iets óók kan of anders kan. Zij worden bewust van hun manier van denken en doen en we bieden hen keuzes. Als zij merken wat het oplevert, gaan ze het daarna doen. Wel zo effectief.
In onze trainingen ondersteunt theorie op een frisse en heldere manier afwisselende en herkenbare oefeningen. En zorgen duidelijke handvatten, feedback, adviezen en tips ervoor dat deelnemers nieuwe vaardigheden en inzichten direct in de praktijk toepassen.
- Onze trainingen zijn maatwerk. We werken met cases uit jullie eigen praktijk.
- Deelnemers krijgen een training in open sfeer waar ervaren, doen en plezier centraal staan.
- Onze trainingen bestaan voor 75% uit praktijk en 25% theorie.
- We gebruiken veel verschillende werkvormen: rollenspellen, spelvormen, instructie en praktijkopdrachten.
- Onze trainingen stemmen we af op het niveau en de leerstijlen van deelnemers.
Wij trainen in groepen van maximaal acht personen. Dit biedt de deelnemers veel individuele aandacht, waardoor persoonlijke aandachtspunten duidelijk naar voren komen en opgelost worden.
Onze trainers zijn ervaren op het gebied van communicatie & gedrag en trainen veel bij toonaangevende bedrijven en organisaties. Evaluaties zijn uitstekend.

