Opleiding: Receptioniste opleiding

Receptioniste opleiding voor receptionistes met baan!

Jij leert hoe je de perfecte receptioniste bij de receptie en aan de telefoon wordt. In drie dagen, lekker interactief en elke minuut denk je ja, daar heb ik wat aan!

  • Hoe hoort het eigelijk? Telefoon etiquette anno 2020.
  • Hoe ga je om met steeds veeleisender klanten?
  • Hoe hou je verkopers tegen die opdringerig zijn?
  • Wat doe je met collega's die te vaak vergeten te melden dat zij in vergadering zijn?
  • Wat doe je met agressie voor je balie?

Deze receptioniste opleiding leert je zeer praktisch hoe beter om te gaan met bovenstaande punten en nog veel meer.

Inleiding receptioniste opleiding: kort en bondig

  • Jij (ik heb de jij-vorm gekozen, omdat we in de training elkaar natuurlijk ook zo aanspreken), de telefoniste - receptioniste bepaalt in belangrijke mate hoe klanten over de organisatie denken. Is dit contact vriendelijk, terzake kundig en effectief?
  • In drie dagen leer je alle stappen die voor een professioneel contact aan telefoon en balie nodig zijn.
  • Leuk en uiterst leerzaam. Je volgt een intensief programma met veel praktijktips en oefeningen om jezelf verder te professionaliseren. Een absolute aanrader.
  • startdata: zie de data onderaan.

Mét diploma na bewezen toepassing in de praktijk, dus waardevol.

Door de formule van training - interval - training - interval - training is het rendement zeer hoog. Iedere keer kun je het geleerde op uw werk uittesten en waar nodig meer informatie krijgen op de vervolgdagen.

Tot slot: drie keer een dag? Is dat niet wat lang? We hebben de tijd meer dan hard nodig. 

Doelgroep

Deze training is bestemd voor iedereen die de eerste en vervolg indruk van de organisatie vormt. De praktische opzet maakt deze training bij uitstek geschikt voor zowel de beginnende als ervarene receptioniste telefoniste. 

Het is nodig dat je (nu al) werkzaam bent als receptioniste, secretaresse of telefoniste, want je krijgt gedurende de training opdrachten mee die je moet kunnen uitvoeren.

  • baliemedewerker 
  • telefoniste 
  • receptioniste 
  • beveiligingsmedewerker 
  • directie secretaresse
  • secretaresse 
  • ...

Inhoud opleiding receptioniste telefoniste dag 1 

09.00 - 09.30 Ontvangst met thee, koffie en - natuurlijk verse warme - croissant

  • Registratie 
  • Kennismaking 

09.30 - 10.30 uur Aanvang

  • Doornemen programma
  • Vastleggen doelstellingen deelnemers 
  • Werk- en leerafspraken voor een maximaal rendement 

10.30 - 10.50 uur Uw eerste gesprek

  • 'Opwarmer', een redelijk eenvoudige situatie 
  • De tweede 5 tips 
  • Telefoonetiquette, wat zeg je dingen gauw verkeerd en hoe eenvoudig is het om het meteen goed te zeggen.

10.50 - 11.10 uur Even ontspannen van al het geleerde

11.10 - 12.30 uur Tweede ronde gesprekken

  • Eerst weer wat zeer bruikbare gesprekstechnieken 
  • Aankondigen 
  • E-R-S structuur

12.30 - 13.30 uur Lunch

 13.30 - 14.50 uur De volgende ronde gesprekken

  • Om leren gaan met veelvoorkomende situaties als 'lang van stoffers' 
  • Af- en beschermen van collegae: hoe houden we opdringerige verkopers op afstand?

15.10 - 16.30 uur De laatste ronde op dag één

  • Dichttimmeren leerpunten 
  • Nog vragen? 
  • Transferborging 
  • Tussenevaluatie 
  • Laatste drankje 

16.30 uur Helaas, dag één is voorbij!

  • Wel thuis, tot dag twee

Inhoud training receptioniste telefoniste dag 2 

09.30 - 10.50 Ontvangst met thee, koffie en - natuurlijk verse warme - croissant

  • Aan de slag
  • Hernieuwde kennismaking 
  • Wat hebben we allemaal in praktijk kunnen brengen? 
  • Wat zijn de resultaten? 
  • Wat vind je nog lastig? 
  • Stemgebruik 

10.50 - 11.10 uur Even ontspannen

11.10 - 12.30 uur Verder met de gesprekken

  • Negatieve en positieve manieren om dingen te zeggen 

12.30 - 13.30 uur Lunch

13.30 - 14.50 uur De volgende ronde

  • Vraagtechnieken, als het onduidelijk is wat de opbeller wil 
  • Presentatie en verzorging van de receptionist(e): wat liever niet en wat wel? 
  • Effectief gebruik maken van tijd: de belangrijkste punten van tijdbeheersing. 

14.50 - 15.10 uur Voor de laatste keer ontspannen

15.10 - 16.30 uur De laatste en wellicht belangrijkste ronde

  • Dichttimmeren leerpunten 
  • Nog vragen? 
  • Transferborging 
  • Tussenevaluatie 
  • Laatste drankje 

16.30 uur Helaas, het is alweer voorbij!

  • Wel thuis, tot ziens.

Inhoud cursus receptioniste telefoniste dag 3 

09.30 - 10.50 Ontvangst met thee, koffie en - natuurlijk verse warme - croissant

  • Wat hebben we allemaal in praktijk kunnen brengen? 
  • Wat zijn de resultaten? 
  • Wat vind je nog lastig? 
  • Non-verbaliteit voor maximale overdracht

10.50 - 11.10 uur Even ontspannen

11.10 - 12.30 uur Verder met de gesprekken

  • De ontvangst aan de balie: wat doen we bij meerdere bezoekers tegelijkertijd? 

12.30 - 13.30 uur Lunch

13.30 - 14.50 uur De volgende ronde

  • 'Afwijkend' gedrag: hoe gaan we ermee om en hoe blijven we rustig bij 'agressieve' contacten? 
  • Presentatie en verzorging van de receptionist(e): wat liever niet en wat wel? 
  • Effectief gebruik maken van tijd: de belangrijkste punten van tijdbeheersing. 

14.50 - 15.10 uur Voor de laatste keer ontspannen

15.10 - 16.30 uur De laatste en wellicht belangrijkste ronde

  • Opvoeden van collegae die nóóit op hun plaats zijn. 
  • Dichttimmeren leerpunten 
  • Nog vragen? 
  • Transferborging 
  • Voorwaarden voor het diploma
  • Evaluatie 
  • Laatste drankje 

16.30 uur Helaas, het is nu echt voorbij!

  • wel thuis, tot ziens.

"Ik vond het super dat alle problemen besproken werden en er ook een oplossing voor is. Helemaal goed! ... ik nu met meer plezier naar m'n werk ga en meer ontspannen de telefoon opneem.". Romaana Lanuru

Overige

  • Maximaal 6 deelneemsters, dus genoeg gelegenheid voor individuele aandacht.
  • In ons kantoor te Delft, een hele warme en bijzondere locatie om nooooit te vergeten.
  • Je komt lekker en comfortabel met de trein en ik haal je persoonlijk op bij Station Delft-Zuid.
  • Met je auto kan natuurlijk ook, gratis parkeren voor de deur.

Resultaat - uw voordelen

  • Het eerste contact verloopt vriendelijker, effectiever en gerichter.
  • Uw telefoniste werkt met meer plezier, komt kundiger over en werkt effectiever.
  • Uw medewerkers voeren gesprekken die nu beter verlopen waardoor zij meer plezier in hun werk hebbben en langer bij u blijven werken.
  • Uw organisatie wordt - nog - veel klantvriendelijker, waardoor u meer klanten krijgt en zij langer aan uw verbonden blijven.
  • En uw cliënten weten niet wat zij meemaken ...

Hoe nu verder?

Cursisten hebben vaak toch nog een aantal vragen. Het fijnste is deze telefonisch te bespreken en te beantwoorden.
Dus wanneer u uw telefoonnummer invult, bel ik u persoonlijk op. En heeft u meteen contact met uw trainer en kunt u zo een gedegen keuze maken.

LET OP 1: voor deze training met praktijkopdrachten is het belangrijk dat je (al) een baan hebt en werkzaam bent als receptioniste - secretaresse - telefoniste.

LET OP 2: de open training geven we in Delft. Makkelijk bereikbaar met auto of openbaar vervoer (wij halen je op bij Delft-Zuid).

Als in-company training geven we de training in geheel Nederland

Wanneer je op zoek bent naar een goede baan zoek op Sterk solliciteren binnen Springest.

Bel of vraag om meer info. 06 54 788 330

Trainer Opleiding training cursus receptioniste telefoniste

Meer...
€1.272
ex. BTW
Beoordeling
8.8 (27)
Aangeboden door
Richmond Training BV
Onderwerp
Niveau
MBO 3
Duur
4 maanden
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Min: 1
Max: 6
Tijdstip
Overdag