Opleiding: MBO Management voor Ondernemers (Klassikale Studie) (Klassikale Studie)
Ben jij een ondernemer die zich wil verdiepen in personeelsmanagement? Deze opleiding biedt een uitgebreide behandeling van managementtheorieën gericht op ondernemers. Daarnaast komen ook basiskennis en -principes van marketing aan bod. Je leert hoe je jouw organisatie kunt promoten, hoe je marktontwikkelingen kunt volgen en hoe je de marketingmix effectief kunt toepassen. Als je geïnteresseerd bent in consumentengedrag, het volgen van markttrends en het managen van personeel, dan is deze opleiding precies wat je zoekt. Schrijf je vandaag nog in en vergroot je kennis en vaardigheden als ondernemer!
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Klassikale Studie is dé klassikale opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding is samengesteld voor ondernemers, filiaalmanagers, bedrijfsleiders en voor iedereen die meer wil weten over management gericht op ondernemers.
Vooropleiding
Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de vormen van organisaties
- weet je hoe je SMART-doelen kunt bepalen
- ben je in staat om organisatiestructuren te herkennen
- kun je een SWOT-analyse uitvoeren
- heb je inzicht in de marketingmix
- ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
- ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
- heb je inzicht in marktontwikkelingen
Programma
Tijdens deze mbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MBO Basiskennis van Marketing- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Inhoud van Module 2
Module - MBO Management en Organisatie- De basis van management en organisatie
- Organisatiestructuren
- Visie, missie en strategie
- Interne- en externe analyse
- SWOT analyse
- Organisatievormen
- SMART-doelen bepalen
- Timemanagement
Certificaat
Het volgen van de opleiding MBO Management voor Ondernemers geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Management voor Ondernemers
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.