Opleiding: Strategische Contentstrategie (SRM MKT C) - Virtual Classroom

Je bent werkzaam als marketingprofessional, -manager of -adviseur en je wilt meer leren over het ontwikkelen van een brede contentstrategie waarin alle kanalen en doelgroepen vertegenwoordigd zijn....

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

In de praktische opleiding Strategische Contentstrategie (SRM MKT C) leer je doordachte marketingstrategieën op te stellen die aansluiten op de doelstellingen van je organisatie. Je gaat aan de slag met uitvoerige markt- en concurrentieanalyses en het monitoren van meetbare KPI’s. En je legt de focus op contentcreatie. Welke content wil jouw doelgroep zien? En hoe zorg je ervoor dat de juiste content op het juiste moment vindbaar is? Bij deze opleiding krijg je de handvatten voor het maken en effectief verspreiden van jouw content.

In deze praktijkgerichte opleiding zul je je kennis en vaardigheden op het gebied van contentstrategie en strategische marketing naar een hoger niveau tillen. Samen met een ervaren trainer en jouw studiegenoten ga je je verdiepen in je doelgroep. Je brengt voor jouw organisatie de markt in kaart, waarbij je goed in beeld krijgt welke strategische ontwikkelingen in de markt zich voordoen. Je gaat aan de slag met de contentstrategiepiramide en je leert KPI’s te gebruiken om in kaart te brengen of je de gewenste resultaten behaalt met jouw content.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Marketingstrategie (SRM C)
(6 bijeenkomsten)

o Visie, missie en strategie
o SWOT-, markt- en concurrentieanalyse
o Concurrentieanalyse
o Segmentatie, targeting en positionering
o Marketingmix
o Marketingdoelen
o Contentcreatie
o Meetbare KPI's en monitoring

Masterclass Contentstrategie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)

o Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
o Meetbare doelstellingen
o Doelgroepen en persona's
o Kiezen van content
o Contentstrategiepiramide
o KPI's voor content
o Contentkalender en planning
o Analyse en evaluatie

3 maanden

Vakopleiding

SRM-MKTCSTCS|Strategische Contentstrategie (SRM MKT C)

Brand Owner

Meer...
€2.820
ex. BTW
Aangeboden door
SRM
Onderwerp
Content Marketing
Niveau
Duur
3 maanden
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 12
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
NIMA Education Partner
CRKBO en BTW-vrijstelling
Cedeo