Opleiding: Strategische Contentstrategie (SRM MKT C) - Dag
Je bent werkzaam als marketingprofessional, -manager of -adviseur en je wilt meer leren over het ontwikkelen van een brede contentstrategie waarin alle kanalen en doelgroepen vertegenwoordigd zijn....
In de praktische opleiding Strategische Contentstrategie (SRM MKT C) leer je doordachte marketingstrategieën op te stellen die aansluiten op de doelstellingen van je organisatie. Je gaat aan de slag met uitvoerige markt- en concurrentieanalyses en het monitoren van meetbare KPI’s. En je legt de focus op contentcreatie. Welke content wil jouw doelgroep zien? En hoe zorg je ervoor dat de juiste content op het juiste moment vindbaar is? Bij deze opleiding krijg je de handvatten voor het maken en effectief verspreiden van jouw content.
In deze praktijkgerichte opleiding zul je je kennis en vaardigheden op het gebied van contentstrategie en strategische marketing naar een hoger niveau tillen. Samen met een ervaren trainer en jouw studiegenoten ga je je verdiepen in je doelgroep. Je brengt voor jouw organisatie de markt in kaart, waarbij je goed in beeld krijgt welke strategische ontwikkelingen in de markt zich voordoen. Je gaat aan de slag met de contentstrategiepiramide en je leert KPI’s te gebruiken om in kaart te brengen of je de gewenste resultaten behaalt met jouw content.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Marketingstrategie (SRM C)
(6 bijeenkomsten)
o Visie, missie en strategie
o SWOT-, markt- en concurrentieanalyse
o Concurrentieanalyse
o Segmentatie, targeting en positionering
o Marketingmix
o Marketingdoelen
o Contentcreatie
o Meetbare KPI's en monitoring
Masterclass Contentstrategie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)
o Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
o Meetbare doelstellingen
o Doelgroepen en persona's
o Kiezen van content
o Contentstrategiepiramide
o KPI's voor content
o Contentkalender en planning
o Analyse en evaluatie
3 maanden
Vakopleiding
SRM-MKTCSTCS|Strategische Contentstrategie (SRM MKT C)
Brand Owner
