Opleiding: Social Media Specialist (SRM MKT B) - Virtual Classroom
Je bent marketing- of communicatieprofessional en je wilt je verdiepen in de mogelijkheden van social media en contentmanagement als onderdeel van het marketingplan.
Deze opleiding wordt verzorgd ...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Wat kan de juiste content op de juiste social-mediakanalen betekenen voor de online effectiviteit van jouw organisatie? Met de vakopleiding Social Media Specialist (SRM MKT B) verdiep je je in de verschillende manieren waarop je social media kunt inzetten voor online zichtbaarheid en interactie met de doelgroep. Je bekijkt welke social-mediakanalen beschikbaar zijn voor jouw organisatie en je leert de ins en outs kennen van het opzetten en onderhouden van deze kanalen. Daarnaast vergroot je je begrip van contentmanagement en ontdek je welke toon en inhoud van social-mediaposts het gewenste effect in elke situatie kunnen bereiken.
Met deze vakopleiding Social Media Specialist (SRM MKT B) verdiep je je in het nut van social media voor jouw organisatie. Je gaat in op alle facetten van social media, waarbij ook aandacht is voor het activeren en monitoren van je kanaal. En je vergroot je schrijfvaardigheid. Door te experimenteren met verschillende schrijfstijlen, lukt het je straks om jouw teksten goed te laten aansluiten op de behoeften van jouw doelgroep. Daarnaast maak je kennis met contentmanagementsystemen (CMS) en leer je het juiste contentformat toe te passen voor verschillende doeleinden.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Copywriting - Social en Web (SRM B)
(4 bijeenkomsten)
o Schrijfproces
o Structuur en tekst voor het web
o Soorten teksten (nieuwsbericht, wervende tekst, en servicetekst)
o Schrijfstijlen en -structuur voor online media
o Aansluiten bij de behoefte van de doelgroep
o Content posten, reageren en engagen
Masterclass Contentmanagement (SRM B)
(4 bijeenkomsten)
o Externe communicatie: briefing en advisering bureaus/partijen
o AI-tools en content
o Contentmanagementsystemen (CMS)
o Contentformats en -typen
o Contentdistributie
o Contentkalender
o Kwaliteitsborging
o Storytelling
Masterclass Social Media (SRM B)
(4 bijeenkomsten)
o Socialmedia-doelen voor de organisatie
o Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
o Activeren van de doelgroep
o Socialmedia-monitoringtools
o Communitymanagement
o Thought Leadership
o Inzet van AI-tools
o Contentcreatie
3 maanden
Vakopleiding
SRM-MKTBSMS|Social Media Specialist (SRM MKT B)
Brand Owner
