Opleiding: Trusted Advisor
Korte beschrijving
Verbeter jouw vaardigheden en word een Betrouwbare Adviseur, verbeter de klantrelaties en lever bijzondere goede service door middel van zinvolle gesprekken en praktische technieken.
Inhoud
Verbeter jouw vaardigheden en word een Betrouwbare Adviseur, verbeter de klantrelaties en lever bijzondere goede service door middel van zinvolle gesprekken en praktische technieken.
De Betrouwbare Adviseur-training is bedoeld om je de vaardigheden en mentaliteit bij te brengen die nodig zijn om een win-win-winsituatie te creëren voor jezelf, je collega's en jouw klanten. Dit uitgebreide programma combineert theoretische concepten met praktische toepassingen, waardoor je vermogen om zinvolle gesprekken met klanten aan te gaan wordt vergroot. De training behandelt essentiële onderwerpen zoals het vergroten van het zelfbewustzijn, het beheersen van het Klantcommunicatiemodel voor effectieve klantinteracties en het toepassen van geavanceerde communicatietechnieken. Je leert in twee interactieve dagen hoe je klanten beter kunt bedienen, jouw professionele werk vorm kunt geven en kunt bijdragen aan het algehele commerciële succes van je organisatie.
Onze trainers hebben veel ervaring in de praktijk en vertalen dit voor jou naar praktische inzichten op de theoretische concepten en ze delen best practices.
Doelgroep
Deze training is geschikt voor iedereen die met interne of externe klanten werkt. Of je nu een consultant, analist, IT-professional, teamleider of projectmanager bent, deze training helpt je bij het verbeteren van klantrelaties door vertrouwen op te bouwen en beter begrip te ontwikkelen. Wij gaan er van uit dat je al ervaring hebt met adviseren, en al eerder een communicatie training hebt gevolgd (bijv: empatisch luisteren, consultancy skills - communiceren of consultancy skills - adviseren).
Voorvereisten
Een goed begrip van communicatieve vaardigheden wordt aanbevolen. Het is wenselijk dat je minimaal drie jaar werkervaring hebt in de consultancy of een vergelijkbare rol. We verwachten van je dat je ook bereid bent tot zelfreflectie en actief deelnemt aan groepsdiscussies en oefeningen.
Doelstelling
Aan het einde van de training kun je:
- De belangrijkste concepten van een betrouwbare adviseur (trusted advisor) identificeren en uitleggen.
- Effectieve communicatietechnieken demonstreren voor zinvolle klantgesprekken.
- Het Klant-communicatie model toepassen op echte klantinteracties.
- Je eigen zelfbewustzijn evalueren en de impact ervan op klantrelaties beoordelen.
- Strategieën ontwikkelen om klantrelaties te verbeteren en te behouden.
- De behoeften van de klant analyseren en op maat gemaakte oplossingen bieden.
- Reflecteren op persoonlijke groei en gebieden voor voortdurende verbetering van vaardigheden als betrouwbare adviseur.
€1.500
ex. BTW
Beoordeling
10.0
(2)
Aangeboden door

Capgemini Academy
Onderwerp
Zelfbewustzijn
Niveau
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 12
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
3543 KA Utrecht
do 7 aug. 2025
3543 KA Utrecht
wo 1 okt. 2025
3543 KA Utrecht
di 7 okt. 2025
3543 KA Utrecht
do 4 dec. 2025
3543 KA Utrecht
di 10 feb. 2026
3543 KA Utrecht
do 9 apr. 2026
3543 KA Utrecht
wo 17 jun. 2026
Keurmerken aanbieder
Cedeo
NRTO
CRKBO en BTW-vrijstelling
APMG-International