Opleiding: Marketing & Duurzaamheid

Klimaatverandering is niet alleen een probleem van de toekomst. Het is een realiteit van deze tijd. Ook het marketinglandschap past zich aan. Wil jij weten wat verduurzaming betekent voor marketing als vakgebied? Aan welke wet- en regelgeving je moet voldoen en hoe je positief kunt bijdragen aan het klimaat binnen je werk? Kom tijdens deze deep dive alles te weten over footprints in de marcom supply chain en met welke oplossingen jij direct aan de slag kunt.De positieve impact als marketeer op footprints in de marcom supply chain

  • Begrijp heldere definities van duurzaamheid en de impact ervan op marketing
  • Tools voor het meten/inschatten van CO2e uitstoot van (digitale) marketing
  • Ontwikkel concrete actieplannen voor een klimaatneutrale toekomst

Voor wie?

Deze deep dive richt zich op professionals die meer willen leren over het maken van meer impact op het klimaat. En wat jij zelf kan doen om dit in kaart te brengen en te reduceren. Ongeacht je positie in de supply chain – of je nu een in-house marketeer, media-, technologie- of creatieve professional bent – of je nu werkt in B2C of B2B. Er is plek voor maximaal 15 deelnemers.

Omschrijving

Duurzaamheid (ESG*) is veel meer dan het oplossen van de klimaatcrisis. In deze workshop heeft die klimaatcrisis wél de focus. We zoomen in op verschillende footprints en die tot stand komen. Meten is weten, ook hier. Maar wat meet je precies en welke data is er beschikbaar? Ontdek de diverse tools en hun verschillen. Welke zijn het meest geschikt voor je discipline/organisatie? 

We leiden je door de marcom supply chain en laten je kennismaken met oplossingen om footprints te meten en uitstoot van broeikasgassen te reduceren. Van de eigen operatie tot de producten/diensten die worden geadverteerd. Dit is allemaal cruciaal om te voldoen aan de (aanstaande) wetgeving en om marketing te laten bijdragen aan een klimaatneutrale samenleving.

* Environmental, Social en Governance

Meer...
€395
ex. BTW
Aangeboden door
Emerce Academy
Onderwerp
Duurzaamheid
Marketing
Niveau
Looptijd
4 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Min: 5
Max: 15
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
E-Academy