Opleiding: Online Campagne Manager (SRM COM B) - Virtual Classroom
Je bent marketing- of communicatieprofessional en (mede)verantwoordelijk voor de marketing van de website binnen je organisatie. Je wilt campagnes vanuit operationeel niveau benaderen.
Deze opleid...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
De juiste inzet van een marketingcampagne kan jouw merk of product écht op de kaart zetten. Maar wat is hiervoor nodig? Tijdens de vakopleiding Online Campagne Manager (SRM COM B) leer je als marketingprofessional een campagne opzetten, voorbereiden en uitvoeren. Je ontdekt hoe je jouw website hoog laat scoren in Google zodat je vindbaar bent voor je doelgroep en je gaat aan de slag met de social-mediadoelen van je organisatie. Vervolgens leer je werken met Google Analytics om informatie over je websitebezoekers inzichtelijk te maken. Door te kijken waarom, hoe en voor wie je als organisatie social media gebruikt, kun je kanalen als Fa...
Deze vakopleiding Online Campagne Manager (SRM COM B) is gericht op het ontwikkelen van een marketingcampagne met aandacht voor de online hulpmiddelen die hiervoor beschikbaar zijn, zoals social media en Google Analytics. Je gaat aan de slag met het formuleren van een campagneplan en je verdiept je in uiteenlopende selectiecriteria per middel, doelgroep, data en creatie. Je leert hoe je het aantal kwalitatieve bezoekers van je website kunt vergroten en je verdiept je in het activeren en monitoren van een social-mediakanaal. Daarnaast breid je je kennis van Google Analytics 4 uit, zodat je het gedrag van je online klanten inzichtelijk kunt maken.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass SEA Advanced (SRM B)
(2 bijeenkomsten)
o Strategisch opzetten van campagnes
o Optimaliseren van kwaliteitsscore
o Cross-device campagnes optimaliseren
o Geavanceerde targeting
o Advertentie-extensies optimaal inzetten
o Handmatige versus geautomatiseerde biedstrategieën
o Google Display Netwerk en remarketing
o Sturen op de juiste KPI's
Masterclass Social Media (SRM B)
(4 bijeenkomsten)
o Socialmedia-doelen voor de organisatie
o Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
o Activeren van de doelgroep
o Socialmedia-monitoringtools
o Communitymanagement
o Thought Leadership
o Inzet van AI-tools
o Contentcreatie
Masterclass Google Analytics Advanced (SRM B)
(2 bijeenkomsten)
o Achtergrond Google Analytics 4
o Inrichten Analytics
o Rapportage en analyse
o Doelen, doelgroepen en KPI’s
o Aandacht voor privacy
o Conversion modelling
o Optimalisatierapportage en -analyse
o Rapportages op maat maken met de Analysehub
Masterclass Campagnes Aansturen (SRM B)
(4 bijeenkomsten)
o Campagneontwikkeling
o Campagnestrategieën opzetten
o Campagneplanning
o Briefing en mediaplan opstellen
o Campagnemanagement
o Tussentijds optimaliseren van je campagne
o Effectiviteit van campagnes
o Gebruiken van de juiste KPI’s
4 maanden
Vakopleiding
SRM-COMBOCM|Online Campagne Manager (SRM COM B)
Brand Owner
