Opleiding: MHBO Servicedeskmedewerker - (Online Zelfstudie)

Algemene beschrijving:

Servicedeskmedewerkers hebben een veelzijdige baan, waarbij ze altijd paraat horen te staan voor bijvoorbeeld storingen of bij het ontwikkelen van systemen. Tijdens deze opleiding leer je wat de functie inhoudt, welke werkzaamheden hier bij horen en ga je inhoudelijk op vaktermen in als informatietechnologie, functionele systemen en het ontwikkelen van een bedrijfssysteem. Door het volgen van deze opleiding leer je informatieaanvragen af te handelen, kun je meten op prestaties en kun je een servicedesk opzetten. 

Doelgroep:

Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedesk medewerkers, servicedesk managers en voor iedereen die meer wilt weten over de werkzaamheden van een servicedesk. 

Voorbereiding:

Deze opleiding bestaat uit meerdere modules met verschillende studielessen. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. Je maakt gebruik van onze online leeromgeving.

Onderwerpen:

De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.

Module - MHBO Werken met informatiemanagement

  • De basis van informatiemanagement
  • Functionele systemen
  • Informatietechnologie
  • Beheren van informatiesystemen
  • Intranet en internet
  • Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
  • Veiligheidsaspecten
  • Sturen op Service Level

Module - MHBO Servicedeskmanagement

  • De basis van servicedeskmanagement
  • Workshop: opzetten van een servicedesk
  • Leidinggeven binnen een servicedesk
  • Informatieaanvragen afhandelen
  • Meten van prestaties
  • Communicatie
  • Klantgericht werken
  • Gesprekstechnieken

Leerdoelen:

  • heb je inzicht in functionele systemen
  • weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
  • ben je in staat om met intranet en internet te werken
  • kun je een informatiesysteem beheren
  • heb je inzicht in servicedeskmanagement
  • ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
  • kun je een servicedesk opzetten
  • kun je prestaties meten van de servicedesk

Diploma:

Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.

Studiekosten:

Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.

Over ons:

Bij Holland Opleidingen - Online Zelfstudie maakt het niet uit waar en wanneer jij met je neus in het studiemateriaal zit. Omdat we het allemaal steeds drukker krijgen en de agenda’s voller stromen, lijkt er misschien geen tijd meer te zijn voor een opleiding. Dat heb je mis: bij Holland Opleidingen - Online Zelfstudie studeer jij namelijk volledig online, in jouw eigen tijd en tempo.

Meer...
€1.199
Aangeboden door
Holland Opleidingen Groep
Onderwerp
Niveau
Looptijd
6 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Thuisstudie
Keurmerken aanbieder
NRTO
CRKBO en BTW-vrijstelling
UWV scholingsvoucher
Erkend keurmerk
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)