Opleiding: MBO Marketingmanagement - (Klassikale Studie)

Algemene beschrijving:

Binnen het vakgebied marketingmanagement ben je voortdurend op zoek naar nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen. Je wilt nieuwe manieren ontdekken om in te spelen op de behoeftes van de organisatie of klanten en producten optimaal in de markt aan te kunnen bieden. Andere uitdagingen consumentengedrag en productontwikkeling. Deze praktische opleiding biedt je handvatten om de processen rondom marketing succesvol uit te kunnen voeren. Je leert tijdens deze opleiding een marketingstrategie te bepalen, je leert in te spelen op consumentengedrag en je krijgt inzicht in ontwikkelingen in de markt en concurrentieanalyse. Wil jij je kennis omtrent marketingmanagement uitbreiden? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou. Na het afronden van deze opleiding ben jij in staat om op een doelgerichte wijze marketing in te zetten binnen jouw organisatie.

Doelgroep:

Deze opleiding is ontwikkeld voor marketingmedewerkers en managers of voor mensen die vanuit een andere rol te maken hebben met marketingmanagement en zich hierin willen ontwikkelen. 

Voorbereiding:

Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Per module zijn er 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste studieles voor te bereiden.

Onderwerpen:

De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.

Module - MBO Basiskennis van Marketing

  • De basis van marketing 
  • Marketingmix
  • Consumentengedrag 
  • Product- en prijsbeleid
  • Promotie
  • Marktonderzoek
  • Concurrentieanalyse
  • Marktontwikkelingen

Module - MBO Marketingmanagement

  • Het marketingproces
  • Marktonderzoek
  • Marketingmix
  • Businessmarketing
  • Online marketing
  • Retailmarketing
  • Relatiemarketing
  • Dienstenmarketing

Leerdoelen:

  • heb je inzicht in de marketingmix
  • ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
  • ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
  • heb je inzicht in marktontwikkelingen
  • heb je inzicht in retailmarketing
  • ben je in staat de marketingmix toe te passen
  • kun je een online marketingplan opstellen
  • ben je in staat relatiemarketing toe te passen

Diploma:

Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.

Studiekosten:

Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.

Over ons:

Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding, training of workshops jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Holland Opleidingen - Klassikale Studie is de klassikale opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan!

Meer...
€3.595
Aangeboden door
Holland Opleidingen Groep
Onderwerp
Marketing management
Consumentengedrag
Niveau
MBO
Looptijd
6 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
Erkend keurmerk
UWV scholingsvoucher
NRTO
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
CRKBO en BTW-vrijstelling