Opleiding: MBO Marketing en Sales (1 jaar) - (Klassikale Studie)
Algemene beschrijving:
Gedurende de opleiding MBO Marketing en Sales (1 jaar) ontwikkel je kennis en inzicht omtrent de vakgebieden marketing en sales. Zo leer je de marketingmix toe te passen, kun je een concurrentieanalyse maken, leer je commerciële berekeningen te maken en krijg je inzicht in het opstellen van een projectplan. Na het afronden van deze 1-jarige opleiding heb je o.a. kennis van marketing, sales, klantcontact, verkooptechnieken en het analyseren van de markt. Je bent op die manier een waardevolle toevoeging aan het team van de afdeling marketing en sales.
Doelgroep:
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en salesmedewerker of voor mensen die vanuit een andere rol te maken hebben met marketing en sales en zich hier verder in willen verdiepen.
Voorbereiding:
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Per module zijn er 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste studieles voor te bereiden.
Onderwerpen:
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MBO Basiskennis van Marketing
- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Module - MBO Salesmanagement
- Het communicatiesproces
- Klantcontacten
- Vraagtechnieken
- Koopgedrag consumenten
- Koopgedrag organisatie
- Beïnvloeden van koopgedrag
- Salesorganisatie
- Sales- en accountplanning
Module - MBO Werken in projecten
- De basis van projecten
- SMART-doelen formuleren
- Projectplan opstellen
- Projectorganisatie
- Projectplanning
- Kosten en baten
- Beheer aspecten van projecten
- Afronding van projecten
Module - MBO Marketingmanagement
- Het marketingproces
- Marktonderzoek
- Marketingmix
- Businessmarketing
- Online marketing
- Retailmarketing
- Relatiemarketing
- Dienstenmarketing
Leerdoelen:
- heb je inzicht in de marketingmix
- ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
- ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
- heb je inzicht in marktontwikkelingen
- weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
- ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
- kun je het VOCATIO-model toepassen
- heb je inzicht in het AIDA-model
- heb je inzicht in de inhoud van een project
- ben je in staat om een projectplanning op te stellen
- ben je in staat om SMART doelen te formuleren
- kun je sturen op beheeraspecten
- heb je inzicht in retailmarketing
- ben je in staat de marketingmix toe te passen
- kun je een online marketingplan opstellen
- ben je in staat relatiemarketing toe te passen
Diploma:
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Studiekosten:
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Over ons:
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding, training of workshops jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Holland Opleidingen - Klassikale Studie is de klassikale opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan!
