Opleiding: Customer Journey (online virtual classroom)

In deze training leer je de klantreis in kaart te brengen en momenten van de waarheid te herkennen.

Ben je marketing- of communicatieprofessional en wil je de customer journey-methodiek beheersen? Wil je diepgaand onderzoeken wat een klant drijft, zodat je hem een onvergetelijke ervaring kunt meegeven? In deze training leer je de klantreis in kaart te brengen en momenten van de waarheid te herkennen. Vervolgens maak je een plan om op die belangrijke momenten klantervaringen te optimaliseren. Hiermee vergroot je het rendement van je marketing- en communicatie-inspanningen, verbeter je klantervaringen en vergroot je de klanttevredenheid. In deze training krijg je alle kennis en vaardigheden aangereikt om morgen het verschil te maken.

Deze training is geschikt voor alle marketing- en communicatieprofessionals die met de customer journey-methodiek de klantervaring willen optimaliseren.

- Je kent relevante theorieën die nodig zijn voor het in kaart brengen, optimaliseren en analyseren van de customer journey
- Je kunt de touchpoints (klantcontactmomenten; van potentiële klant naar loyale klant) voor je organisatie in kaart brengen
- Je hebt customer insights (inzicht in de behoefte van je klant) in relatie tot wat je organisatie kan bieden
- Je hebt de juiste handvatten om de customer experience te verbeteren
- Je weet hoe je verbeteringen kunt doorvoeren die tot een hogere klantwaarde leiden
- Je hebt een plan geschreven voor het optimaliseren van de klantreis

- Customer journey mapping (oriëntatieproces, transactieproces en relatieproces)
- Touchpoints analyseren en verbeteren
- Klantwaarde in kaart brengen per relevant stadium van de customer journey
- Klantinzichten benutten
- Customer journey-optimalisatie
- Validatie van optimalisatievoorstellen
- Implementatie van een geoptimaliseerde customer journey
- Persoonlijke leervragen en opdrachten
- Persoonlijk plan schrijven

Voorafgaand aan de training krijg je toegang tot de interactieve ICM-leeromgeving en vindt een online intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart, voor jezelf én voor de docent. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de bijeenkomsten.

Op de leeromgeving vind je bovendien waardevolle artikelen en video’s om je inhoudelijk voor te bereiden.

Tijdens de drie bijeenkomsten leer je hoe je de huidige en gewenste klantreis in kaart brengt. Daarnaast leer je een plan formuleren en krijg je handvatten voor de implementatie. De maximale groepsgrootte draagt bij aan een veilige sfeer en biedt veel ruimte om ervaringen uit te wisselen.

Tussen de bijeenkomsten door breng je aan de hand van opdrachten het geleerde direct in de praktijk. Belangrijk is dat je hiervoor voldoende tijd reserveert. Je sluit de training af met een concreet plan voor het optimaliseren van de klantreis in je organisatie.

De training wordt verzorgd door een ervaren deskundige. Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Meer...
€1.695
ex. BTW
Aangeboden door
ICM opleidingen & trainingen
Onderwerp
Customer Journey
Niveau
Duur
6 weken
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 16
Tijdstip
Overdag, Avond
Tijden en locaties
Online
vr 13 jun. 2025
Online
vr 13 jun. 2025
Online
vr 13 jun. 2025
Online
wo 17 sep. 2025
Online
wo 17 sep. 2025
Online
wo 17 sep. 2025
Online
vr 12 dec. 2025
Online
vr 12 dec. 2025
Online
vr 12 dec. 2025
Online
wo 4 mrt. 2026
Online
vr 8 mei 2026
Online
wo 17 jun. 2026
Online
vr 18 sep. 2026
Online
wo 16 dec. 2026
Keurmerken aanbieder
NIMA Education Partner
Cedeo
NRTO
ISO register
NOBCO / EQA
Cedeo Open
Associatie voor examinering
IPMA
NOBTRA
ISO 9001:2015