Opleiding: Training Online personalisatie
Ontketen de kracht van personalisatie in het aankoopprocesJe wilt als organisatie altijd de juiste snaar raken bij (potentiële) klanten. Maar dat is best lastig met zoveel verschillende bronnen, fases en touchpoints. Hoe zorg je dat ze op weg naar een aankoop of aanschaf de juiste gepersonaliseerde boodschap op het juiste moment krijgen?
Tijdens de training Online personalisatie leer je online personalisatie toepassen in elke fase van het complexe aankoopproces, voor zowel B2B als B2C. Er is onder meer aandacht voor de juiste strategie, pragmatische implementatie, maar ook de kracht van technologie en tooling.
Resultaat
- Je hebt inzicht in de strategie en toepassing van personalisatie in online marketing
- Je begrijpt het belang van personalisatie gedurende de gehele buyer journey
- Je kunt klanten op het juiste moment met de juiste boodschap bereiken
- Je kunt praktisch aan de slag met personalisatie via e-mail, web content, ads en chat
- Je kunt inschatten welke technologie je nodig hebt om te kunnen personaliseren
Voor wie
Deze training is voor iedereen die binnen zijn of haar marketingfunctie verantwoordelijk is voor een online aankoopproces. Zowel voor B2B als B2C.
Denk aan: marketingmanagers en marketingspecialisten.
Programma
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Personalisatie in de marketingstrategie
- Personalisatie in je marketingcampagnes
- Tooling en technologie om personalisatie mogelijk te maken
Praktisch
- Deze training bestaat uit 1 dag training op locatie
- Voorafgaand aan de training vindt een intakegesprek plaats
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Studiemateriaal inbegrepen
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen
Deze training is voor iedereen die binnen zijn of haar marketingfunctie verantwoordelijk is voor een online aankoopproces. Zowel voor B2B als B2C.
Denk aan: marketingmanagers en marketingspecialisten.
- Je hebt inzicht in de strategie en toepassing van personalisatie in online marketing
- Je begrijpt het belang van personalisatie gedurende de gehele buyer journey
- Je kunt klanten op het juiste moment met de juiste boodschap bereiken
- Je kunt praktisch aan de slag met personalisatie via e-mail, web content, ads en chat
- Je kunt inschatten welke technologie je nodig hebt om te kunnen personaliseren
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Personalisatie in de marketingstrategie
- Personalisatie in je marketingcampagnes
- Tooling en technologie om personalisatie mogelijk te maken

