Opleiding: Training VR development in Unreal
Om te starten met het ontwerpen van een VR-applicatie in Unreal Engine, is het essentieel dat je vertrouwd raakt met de fundamentele principes van VR-ontwikkeling. Dit omvat aspecten zoals VR-architectuur, softwareconfiguratie, projectopzet en het begrip van VR-locomotion. Daarnaast ontdek je hoe je 3D-modellen en animaties voor objecten en personages in de VR-omgeving kunt ontwikkelen, en hoe je audio kunt incorporeren om een overtuigende ervaring te vormen.
Een cruciaal onderdeel van VR-ontwikkeling is het simuleren van realistische fysieke interacties. Dit kan variëren van het simuleren van apparatuur en het ontwerpen van manipuleerbare objecten. Het is eveneens belangrijk om te leren hoe je de prestaties van je VR-applicaties kunt optimaliseren, om zo een vloeiende ervaring te garanderen zonder misselijkheid bij de gebruiker te veroorzaken.
Naast de technische competenties is ook het inzicht in het ontwerp van VR-gebruikersinterfaces (UI) van groot belang. UI in VR verschilt aanzienlijk van conventionele 2D-interfaces en vereist een unieke benadering om een intuïtieve en efficiënte gebruikerservaring te realiseren.
Cursus VR development in Unreal
Tijdens de training ga je aan de slag met het ontwikkelen voor Virtual Reality (VR) met behulp van Unreal Engine. Er ligt een sterke focus op praktijkervaring: hoe start je een dergelijk project in Unreal Engine? Welke stappen zijn hierbij noodzakelijk? Het doel is dat je een eigen praktijkcase gaat ontwerpen en gedeeltelijk uitwerken.
Bedrijfstraining VR development in Unreal
Wil je direct aan de slag met Unreal in je eigen omgeving? In een bedrijfstraining kunnen wij de training volledig op maat verzorgen voor jou individueel of samen met een groep collega's. We nemen jullie eigen omgeving daarbij graag als uitgangspunt.
Tijdens de Training VR development in Unreal komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.
- Introductie tot Unreal en VR ontwikkeling
- De VR Architectuur in Unreal
- Basisprincipes VR design
- Inleiding tot VR-hardware
- VR-ontwikkeling voor desktops en mobile
- Interactieve VR-ervaringen
- 3D modellen gebruiken
- Animaties in VR
- Audio in VR
- UI-ontwerp voor VR
- Simulatie realistische fysieke interacties (bijvoorbeeld voertuigbewegingen)
- Optimalisatie voor VR (bijvoorbeeld voor performance)
- Performance en monitoring
- Deployment en distributie naar desktop en mobile
- Praktijkcase
