Ondernemerschap
Word gratis lid Discussieer mee
Leestijd: 1 minuten

Managers worstelen met beoordeling werknemers

2 Reacties

Het is opvallend, dat het fenomeen ‘slecht verlopende beoordelingsgesprekken’ zo’n hardnekkig verschijnsel blijft.
En dit, terwijl er tientallen zo niet honderden onderzoeken naar zijn gedaan .
Misschien komt het door het gegeven, dat beoordelen van mensen geschiedt door mensen.
Hoeveel managers zijn zich er altijd van bewust, dat ook hun eigen normen en waarden een rol spelen bij het beoordelen van medewerkers.
Uit ervaring weet ik hoe verrassend de antwoorden zijn, wanneer je aan de medewerker vraagt op welke meetbare criteria je hem zou mogen (moeten) beoordelen. Daar komen criteria uit voort, die de manager misschien niet zo relevant acht, maar die voor de medewerker wél belangrijk zijn.
Ik kan iedereen deze methode, voor zover nog niet toegepast, aanbevelen.

een goede manager beoord zijn personeel doot het hele jaar door.
Dit kan gebeuren dmv coaching gesprekken en meet bare afspraken.

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
Toon menu
Toon inlogformulier

Inloggen

of