Verkoopresultaten kunnen altijd beter. Maar wat maakt het verschil tussen een goede en een topomzet? Met deze praktische tips en handige weetjes verhoogt u de kans dat er onder de streep meer overblijft.
Elevetor pitch
Zorg ervoor dat u in één minuut duidelijk kunt maken waar uw bedrijf sterk in is, en waarom klanten voor u moeten kiezen.
Zaag de klant door
Klanten die een offerte bij u aanvragen verwachten dat u er alles aan zult doen om in hun behoefte te voorzien. Probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen om te achterhalen wat die behoefte precies is. Daarmee wekt u vertrouwen, en zal de klant er eerder van overtuigd zijn dat u de partij bent om mee in zee te gaan.
Maak het de klant makkelijk
U heeft een aantrekkelijk aanbod en besteedt vervolgens veel tijd aan een verkoopbrief of e-mailcampagne. Wat nogal eens vergeten wordt, is een makkelijke reageermogelijkheid. Denk dus ook aan een antwoordkaart bij uw verkoopbrief die gratis verstuurd kan worden. En zorg bij een email campagne dat het bestelformulier duidelijk in beeld komt en vraag niet te veel gegevens van de klant.
Bel elke dag een nieuwe klant
Koude acquisitie is weliswaar niet de makkelijkste manier om hogere verkoopresultaten te bereiken, maar kan wel zeer effectief zijn. Het is een kwestie van gewoon doen en volhouden.
Verkoop meer met uw website
Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de online shoppers wel hun winkelwagen volgooien, maar afhaken voordat ze bij de kassa zijn. Hoe voorkomt u dit? Gebruik goed beeldmateriaal. Klanten willen het product zien voordat ze tot aankoop overgaan. Houd ook het bestelproces zo kort mogelijk. En bied meerdere betaalmogelijkheden aan. Dat wekt vertrouwen.
(bron: De Zaak)
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>