Channels

1 Reactie

Leuk stuk.
Behoeftes ontdekken is m.i. ook het thema in The lean startup van Eric Ries. Een oudere soortgelijke term is ‘rapid prototyping’.
Christensen heeft het over ‘the job to be done’ door product-dienstcombinatie, de pdc. Of eigenlijk de ‘jobs’ to be done, want bijvoorbeeld een milkshake kan als verkoelend tussendoortje of als dessert dienen.
Denken in de functie van je pdc is nog niet zo vanzelfsprekend en zelfs designers en design thinkers gaan wel eens zozeer met hun eigen behoefte of met hun eigen idee op de loop dat ze vergeten wie er t.z.t. blij van gaan worden (als ze het kunnen betalen) en dat aantal moet in veel gevallen tamelijk hoog zijn om de innovatie ook commercieel zinvol te laten zijn.

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of