Waar moet ik aan denken bij perscontacten?

Denk aan:
  • Teksten ten behoeve van beurscatalogus;
  • Aanleveren van informatie voor website van de beursorganisatie of voor een beursbulletin;
  • Persbericht over deelname met informatie over te tonen producten/diensten en eventuele nevenactiviteiten tijdens de beurs ten behoeve van de vakpers (tenminste 4 weken voor beurs verzenden) uitnodiging voor een bezoek aan de stand, het bijwonen van nevenactiviteiten;
  • Persbericht over presentatie nieuw product of nieuwe dienst, uitkomsten van gehouden onderzoek of ander relevant nieuws (verzenden naar afdeling perszaken algemene media enkele dagen voor de beurs);
  • Samenstellen van persmap met verzonden persberichten, documentatie, foto's (voorraad persmappen neerleggen in de perskamer van het beurscomplex en beschikbaar houden in de stand voor bezoekende journalisten);
  • Registratie van journalisten die de stand bezoeken;
  • Foto's van speciale activiteiten met bijschrift neerleggen in de perskamer.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 92 vragen en antwoorden over Beurzen.