Opleiding: Google Ads Essentials
In deze praktische en intensieve training raak je onder begeleiding van een doorgewinterde expert thuis in de wereld van Google Ads.
Met zoekmachine-adverteren (SEA) vergroot je snel de online vindbaarheid van jouw website met meer bezoekers tot gevolg. Maar waar start je? Op welke zoekwoorden adverteer je? En hoe zet je je marketingbudget zo efficiënt mogelijk in? In de training Google Ads Essentials leer jij hoe je een effectieve Google Ads campagne opzet, beheert en verbetert. Tijdens deze praktische en intensieve training raak je onder begeleiding van een doorgewinterde expert thuis in de wereld van Google Ads. Na afloop van de training heb je alles in huis om snel meer websiteverkeer te genereren via Google.
Iedereen die met Google Ads meer relevante bezoekers naar een website wil genereren.
- Je kent de basisbegrippen en terminologie van Google Ads
- Je begrijpt de theorie achter het adverteren in Google op basis van zoekwoorden
- Je zet effectieve Google Ads campagnes op en managet deze in je eigen praktijk
- Je benut relevante rapportages en tools om je campagnes te verbeteren
- Je genereert snel en effectief verkeer naar jouw website doordat je de online vindbaarheid van jouw organisatie vergroot
Ochtend: Google Ads in theorie
- Hoe werkt Google Ads?
- Basisbegrippen
- Accountstructuur
- Campagnes
- Advertentiegroepen
- Zoekwoorden en uitsluitingszoekwoorden
- Advertenties
Middag: Google Ads in de praktijk
- Instellingen
- Aan de slag: opzetten van jouw campagne
- Managen/optimaliseren van campagnes
- Werken met rapporten en tools
Intake | Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw doel helder te omschrijven.
Online leeromgeving | Je krijgt toegang tot de online ICM-leeromgeving. Hier vind je informatie over de training en kun je aan de slag met de voorbereidende theorie en opdrachten. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.
Bijeenkomst | Tijdens de bijeenkomst breng je door middel van cases en opdrachten de theorie in de praktijk. Onder begeleiding van een ervaren trainer ga je aan de slag met je eigen account, waardoor je aan het einde van de dag vooruit geholpen bent met een aantal concrete acties. Zo kun jij de volgende dag al aan de slag met je eigen Google Ads campagne.
Persoonlijke aandacht | De trainer geeft persoonlijke aandacht en stelt de vraagstukken van jou en je medecursisten centraal. Daarnaast wissel je onderling ervaringen uit waardoor je van en met elkaar leert. Samen kom je tot handvatten toegespitst op jouw situatie.
