Opleiding: Conversie optimalisatie (training)
Omschrijving:
Tijdens de training conversie optimalisatie leer je hoe je de conversie van je website kunt verbeteren. Je leert door middel van onderzoek en analytics de conversiekansen in kaart te brengen. En hoe je met beïnvloedings- en persuasion principes, testen en personalisatie de conversie kunt verhogen om zo je conversiedoelen te behalen. Je leert niet alleen theorie, maar past deze theorie ook meteen toe in de praktijk. Zo maak je meteen al een eerste slag in het verbeteren van de performance van jouw website!
Doel:
Je leert in één dag: - Hoe je conversie optimalisatie op een gestructureerde wijze aanpakt, - Welke tools en onderzoeken (kwantitatief en kwalitatief) er zijn om conversiekansen in kaart te brengen, - Hoe je web analytics kunt gebruiken om te komen tot verbetervoorstellen, - Hoe je met verleidingstechnieken bezoekers kunt aanzetten tot gewenst gedrag, - Hoe je met personalisatie de conversie kunt verhogen, - Een A/B test en multivariate test op te zetten en de resultaten te analyseren, - Het rendement van conversieoptimalisatie inzichtelijk te maken, - Hoe je de conversie kunt meten, bijsturen en optimaliseren.
Doelgroep:
Deze training is bedoel voor iedereen die de performance van zijn website wil verbeteren.
Vooropleiding:
Er zijn geen voorvereisten. Er wordt verondersteld dat je reeds enige kennis hebt van online en bij voorkeur betrokken bent bij de (door)ontwikkeling van de website.
