Opleiding: Communicatie training: Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Overtuigen / Feedback geven
Inzicht in communicatiestijlen, spiegelen, opbouw feedbackgesprek, 360 graden feedback, proatief feedback vragen, omgaan met feedback, vraag- en doorvraagtechnieken.
Doel van de training?
Omdat een verbetering van de interne communicatie altijd zorgt voor een verbetering van de externe communicatie, zal in deze training centraal staan hoe je intern een open klimaat kunt creëren, waarbij je elkaar op de juiste manier weet aan te spreken op zaken die beter of anders kunnen en waarbij deze feedback op de juiste manier wordt verwerkt. Behalve zelf meer plezier te putten uit je werk, zal de externe klant uiteindelijk de grote winnaar zijn!
Wat leert u?
- De juiste ‘houding’ voor het op de juiste manier geven en ontvangen van feedback
- Verbale versus non-verbale communicatie
- Luistervaardigheid, vragen en doorvragen
- Spiegelen: aanpassen aan de ander
- Hoe worden successen gedeeld in het team?
- (Hoe) spreekt men elkaar aan op zaken die anders / beter kunnen?
- Feedback geven en krijgen: hoe doe je dat?
- Proactief vragen om feedback
- (H)erkennen van dominant, afstandelijk en sociaal gedrag bij jezelf en anderen
- (H)erkennen en verkleinen van je eigen blinde vlek
- Structuur van het feedbackgesprek
- Assertief handelen vanuit zelfvertrouwen
Trefwoorden: interne communicatie, communicatie, onderlinge communicateie, team, teamgeest verbeteren, ontwikkeling, feedback, feedback gesprekken

