Opleiding: Iris Academy Masterclass: Marketing D1 Executive Marketing

Marketing Inspiratie nodig? Leer en laat je inspireren door de best of class marketeers en CEO's op maandag 9 en dinsdag 10 februari 2026.

Deze tweedaagse Executive Marketing Masterclass wordt door de Iris Academy georganiseerd.

Op dag 1 hebben we verschillende CMO's en CCO's: CMO of the Year 2024 Brenda Smith (AS Watson), Patrick Kuijsters (ABN Amro, voorheen o.a. Volksbank), Tisha van Lammeren (CCO Odido, voorheen Deloitte en Arthur Andersen) en Frenkel Denie (CCO ANWB, voorheen P&G, Bavaria, FrieslandCampina en voorzitter bVA).

Zij geven hun kijk op marketing. De stand van het vak, de rol van leiderschap, gaan in op ethische aspecten, hun perspectief op de ontwikkelingsrichtingen van het vak, op de rol van de marketeer en op de rol van de CMO, CCO of marketingdirecteur binnen en buiten de organisatie.

Op dag 2 bestaat de line-up uit CEO's met een marketingachtergrond Saskia Egas Reparaz (HEMA, winnaar Gouden Effie 2024), Joris Aperghis (WE Fashion, voorheen Coca-Cola, MTV en G-star), Walter Peteri (DGA Quooker) en Suzanne Koning (Inshared, voorheen o.a. Sanoma, NU.nl, Marks & Spencer, Ahold, Danone en McKinsey). Er is voldoende gelegenheid om met hen in gesprek te gaan en je eigen perspectief te geven.

Zij presenteren en gaan in op vragen zoals:

1. Wat zie jij als de belangrijkste ontwikkelingen van het marketingvak in de komende vijf jaar, en hoe ga je om met de uitdagingen van het marketingvak binnen jouw organisatie en team?

2. Wat is het unieke perspectief dat marketing te bieden heeft binnen een organisatie, hoe zorg je dat marketing een strategische invloed heeft binnen de organisatie, ook naar andere disciplines zoals finance, HR/cultuur, duurzaamheid en andere (maatschappelijke) thema's?

3. Waarom zijn er relatief weinig CEO's met een marketingachtergrond, wat zijn de belangrijkste barrières en wat is je advies aan marketeers die CMO, CCO of CEO willen worden?

4. Wat was de grootste uitdaging toen je zelf de stap naar een bredere, strategische rol maakte, en van welke fouten onderweg heb je het meest geleerd?

5. Welke lessen van marketing pas je nu als leider nog dagelijks toe?

6. Wat zie jij als de kern van succesvol leiderschap en hoe verschilt dat van marketingleiderschap?

Juist in een snel veranderende wereld waarin technologie de marketeer helpt maar ook bedreigt. De veranderingen stellen nieuwe eisen aan marketeers en het vak, en vragen om een nieuw perspectief, nieuwe kennis, vaardigheden en samenwerkingsvormen. Met meer impact voor mensen, voor organisaties en voor de maatschappij als geheel tot gevolg.

Deze tweedaagse Masterclass is los te volgen en is tevens de eerste van drie modules van de opleiding Marketing-D, die naast deze D1-module bestaat uit twee modules van elk vier dagen (D2 en D3).

2 dagen | 9 + 10 februari 2025 | NIMA geaccrediteerd, 12 PE-punten. 

NIMA en de IRIS Academy hebben een strategische samenwerking zodat de marketeers uit een nog beter aanbod van opleidingen en masterclasses kunnen kiezen.

IRIS Academy is een opleidingscollectief van 12 vakidioten die met elkaar een opleidingsinstituut zijn gestart voor inzicht en inspiratie op het gebied van marketing en communicatie, vernieuwing en leiderschap. IRIS Academy biedt je de kennis, inspiratie en ruimte voor het ontwikkelen van wat de IRIS Academy je eigen-wijsheid noemt. Als mens, als professional, en als deelgenoot van een collectief van vakidioten.

Oog in oog met de ervaren partners, docenten, sprekers en andere deelnemers word je ondergedompeld in diepgaande vakkennis en geinspireerd met nieuwe inzichten en perspectieven. Om je anders te laten kijken naar de rol en betekenis voor jezelf, je organisatie en je vakgebied.

Meer...
€1.925
ex. BTW
Aangeboden door
NIMA
Onderwerp
IBM Watson
Marketing
Niveau
Postdoctoraal
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 50
Tijdstip
Overdag, Avond
Tijden en locaties
DoubleTree by Hilton Royal Parc Van Weerden Poelmanweg 4-6, 3768 MN Soestduinen
ma 9 feb. 2026