Opleiding: MB-220 Dynamics 365 Customer Insights – Journey (MB-220) Active Learning (English)
MB-220 Training Microsoft Dynamics 365 for Marketing. Met Dynamics 365 for Marketing kunnen leads zakelijke relaties worden. Vind en koester meer verkoopklare leads door verder te gaan dan standaard e-mailmarketing. Verbind verkoop en marketing, automatiseer processen en neem slimmere beslissingen om de marketing-ROI te maximaliseren.
Na afronding van deze training kun je onder andere:
- Marketinginhoud, sjablonen en integraties beheren
- Leads en customer journeys aanmaken en beheren
- Klantinzichten bekijken, begrijpen en beheren
Deze training bevat Engelstalig lesmateriaal en wordt gegeven door een Nederlandssprekende docent (indien gewenst ook mogelijk in het Engels).
De MB-220 training behandelt de configuratie van de marketingtoepassing die nodig is om bedrijfsgroei te stimuleren. Er wordt ook ingegaan op leadbeheer, marketingformulieren en -pagina's, segmentatie en e-mailmarketingberichten. Al deze onderdelen worden met elkaar verbonden door een interactief ontwerp van het klanttraject, inclusief de configuratie van evenementen en enquêtes.
- Geavanceerde instellingen configureren
- Marketinginhoud, sjablonen en integraties beheren
- Leads creëren en beheren
Lesmethode
Bij Master IT train je met onze unieke lesmethode Active Learning, hiermee leer je aantoonbaar effectiever!
Wij zjn er namelijk van overtuigd dat je slimmer en met meer plezier leert als je actief met je lesstof omgaat. Onze klassen zijn gevuld met maximaal 8 cursisten. Hierbij luister je niet passief naar een trainer, maar ga je interactief en 1-op-1 met de trainer aan de slag om ervoor te zorgen dat jouw leerdoelen behaald worden. De theorie maak je je zoveel mogelijk zelf eigen, de nadruk van de begeleiding ligt op het begrijpen en toepassen van die theorie in de praktijk. Zo leer je alleen datgene wat je echt nodig hebt.
- Je bepaalt zelf je leertempo.
- De trainer coacht je bij het definiëren van jouw leertraject.
- Je onthoudt en begrijpt je nieuwe kennis beter.
- Alles draait om toepassing van de stof in jouw praktijk.
Om alle beschikbare trainingsdata in te zien, bekijk dan onze eigen website
Doelgroep
Deze cursus is bedoeld voor IT- of marketingprofessionals die willen leren hoe ze Dynamics 365 Marketing kunnen inzetten voor bedrijven.Deze cursus is bedoeld voor IT- of marketingprofessionals die willen leren hoe ze Dynamics 365 Marketing kunnen inzetten voor bedrijven.Voorkennis
Kennis van het Dynamics 365 platform en inzicht in de basisprincipes van marketing. Ervaring met Power Platform, vooral in modelgedreven toepassingen, is ook aanbevolen.
Kennis van het Dynamics 365 platform en inzicht in de basisprincipes van marketing. Ervaring met Power Platform, vooral in modelgedreven toepassingen, is ook aanbevolen.
Onderdelen
Module 1: Dynamics 365 Marketing configurerenIn deze module leer je het opzetten van Marketing Instance en het configureren van geavanceerde instellingen.- Dynamics 365 Marketing instellen en beheren
- Marketinginstellingen configureren
- Domeinverificatie, e-mail best practices en GDPR
- Activa en content instellingen beheren
- Je Marketing applicatie in te stellen.
- Geavanceerde instellingen te configureren; zoals organisatie, bedrijfsbeheer en inhoud.
- Je bibliotheek met bedrijfsmiddelen instellen
- Domein authenticatie te configureren
- Accounts en contactpersonen beheren
- Leads creëren en beheren
- Klanten bijhouden als accounts en contactpersonen.
- Accountgebaseerde marketing uitvoeren.
- Een lead scoring model configureren.
- Formulieren beheren
- Marketingpagina's beheren
- Marketingformulieren maken en deze insluiten op marketingpagina's.
- Een marketingpagina maken.
- Een marketingpagina bekijken, valideren en live laten gaan.
- Marketingformulier- en paginasjablonen maken.
- Segmenten maken en beheren
- Abonnementencentra en dubbele opt-in beheren
- Na het voltooien van deze module kunnen de leerlingen
- Een segment bouwen.
- Een inschrijvingscentrum maken.
- Globale en formulier-specifieke double opt-in beheren.
- Marketing e-mails maken
- Klantreizen creëren
- Content, event triggers en journeys beheren in real-time marketing
- Website bezoeken, URL's omleiden en sociale berichten beheren
- E-mailberichten maken en ontwerpen.
- Voorbeeld, validatie en live gaan met e-mailberichten.
- Een e-mailbericht opslaan als sjabloon.
- Een klanttraject creëren.
- Realtime marketing en event triggers gebruiken in customer journeys.
- Redirect URL's configureren.
- Een evenement maken
- Een webinar-evenement maken
- Evenementen promoten en beheren
- Geavanceerde functies voor evenementbeheer
- Een evenement maken.
- Een webinar-evenement maken met Teams als webinarprovider.
- Een evenement promoten.
- De website van een evenement beheren.
- De evenementinstellingen configureren.
- Een enquêteproject maken
- Enquêtes maken met Dynamics 365 Customer Voice
- Dynamics 365 Customer Voice enquêtes versturen
- Enquêtes beheren met behulp van projecten.
- Een enquête creëren.
- Een enquête personaliseren.
- Een enquête distribueren naar klanten.
- Marketinginitiatieven evalueren met analyses
- De marketingkalender bekijken
- Inzichten te gebruiken om beslissingen te nemen over marketing efforts.
- Leads te scoren.
- Inzichten met betrekking tot customer journeys en e-mailberichten te bekijken.
- De marketingkalender te gebruiken om je initiatieven bij te houden.
- Dynamics 365 Marketing instellen en beheren
- Marketinginstellingen configureren
- Domeinverificatie, e-mail best practices en GDPR
- Activa en content instellingen beheren
- Je Marketing applicatie in te stellen.
- Geavanceerde instellingen te configureren; zoals organisatie, bedrijfsbeheer en inhoud.
- Je bibliotheek met bedrijfsmiddelen instellen
- Domein authenticatie te configureren
- Accounts en contactpersonen beheren
- Leads creëren en beheren
- Klanten bijhouden als accounts en contactpersonen.
- Accountgebaseerde marketing uitvoeren.
- Een lead scoring model configureren.
- Formulieren beheren
- Marketingpagina's beheren
- Marketingformulieren maken en deze insluiten op marketingpagina's.
- Een marketingpagina maken.
- Een marketingpagina bekijken, valideren en live laten gaan.
- Marketingformulier- en paginasjablonen maken.
- Segmenten maken en beheren
- Abonnementencentra en dubbele opt-in beheren
- Na het voltooien van deze module kunnen de leerlingen
- Een segment bouwen.
- Een inschrijvingscentrum maken.
- Globale en formulier-specifieke double opt-in beheren.
- Marketing e-mails maken
- Klantreizen creëren
- Content, event triggers en journeys beheren in real-time marketing
- Website bezoeken, URL's omleiden en sociale berichten beheren
- E-mailberichten maken en ontwerpen.
- Voorbeeld, validatie en live gaan met e-mailberichten.
- Een e-mailbericht opslaan als sjabloon.
- Een klanttraject creëren.
- Realtime marketing en event triggers gebruiken in customer journeys.
- Redirect URL's configureren.
- Een evenement maken
- Een webinar-evenement maken
- Evenementen promoten en beheren
- Geavanceerde functies voor evenementbeheer
- Een evenement maken.
- Een webinar-evenement maken met Teams als webinarprovider.
- Een evenement promoten.
- De website van een evenement beheren.
- De evenementinstellingen configureren.
- Een enquêteproject maken
- Enquêtes maken met Dynamics 365 Customer Voice
- Dynamics 365 Customer Voice enquêtes versturen
- Enquêtes beheren met behulp van projecten.
- Een enquête creëren.
- Een enquête personaliseren.
- Een enquête distribueren naar klanten.
- Marketinginitiatieven evalueren met analyses
- De marketingkalender bekijken
- Inzichten te gebruiken om beslissingen te nemen over marketing efforts.
- Leads te scoren.
- Inzichten met betrekking tot customer journeys en e-mailberichten te bekijken.
- De marketingkalender te gebruiken om je initiatieven bij te houden.
