Opleiding: MB-220 Dynamics 365 Customer Insights – Journey (MB-220) Active Learning (English)

MB-220 Training Microsoft Dynamics 365 for Marketing. Met Dynamics 365 for Marketing kunnen leads zakelijke relaties worden. Vind en koester meer verkoopklare leads door verder te gaan dan standaard e-mailmarketing. Verbind verkoop en marketing, automatiseer processen en neem slimmere beslissingen om de marketing-ROI te maximaliseren.

Na afronding van deze training kun je onder andere:

  • Marketinginhoud, sjablonen en integraties beheren
  • Leads en customer journeys aanmaken en beheren
  • Klantinzichten bekijken, begrijpen en beheren

Deze training bevat Engelstalig lesmateriaal en wordt gegeven door een Nederlandssprekende docent (indien gewenst ook mogelijk in het Engels).

De MB-220 training behandelt de configuratie van de marketingtoepassing die nodig is om bedrijfsgroei te stimuleren. Er wordt ook ingegaan op leadbeheer, marketingformulieren en -pagina's, segmentatie en e-mailmarketingberichten. Al deze onderdelen worden met elkaar verbonden door een interactief ontwerp van het klanttraject, inclusief de configuratie van evenementen en enquêtes.

  • Geavanceerde instellingen configureren
  • Marketinginhoud, sjablonen en integraties beheren
  • Leads creëren en beheren

Lesmethode

Bij Master IT train je met onze unieke lesmethode Active Learning, hiermee leer je aantoonbaar effectiever!

Wij zjn er namelijk van overtuigd dat je slimmer en met meer plezier leert als je actief met je lesstof omgaat. Onze klassen zijn gevuld met maximaal 8 cursisten. Hierbij luister je niet passief naar een trainer, maar ga je interactief en 1-op-1 met de trainer aan de slag om ervoor te zorgen dat jouw leerdoelen behaald worden. De theorie maak je je zoveel mogelijk zelf eigen, de nadruk van de begeleiding ligt op het begrijpen en toepassen van die theorie in de praktijk. Zo leer je alleen datgene wat je echt nodig hebt.

  • Je bepaalt zelf je leertempo.
  • De trainer coacht je bij het definiëren van jouw leertraject.
  • Je onthoudt en begrijpt je nieuwe kennis beter.
  • Alles draait om toepassing van de stof in jouw praktijk.

Om alle beschikbare trainingsdata in te zien, bekijk dan onze eigen website

Doelgroep

Deze cursus is bedoeld voor IT- of marketingprofessionals die willen leren hoe ze Dynamics 365 Marketing kunnen inzetten voor bedrijven.Deze cursus is bedoeld voor IT- of marketingprofessionals die willen leren hoe ze Dynamics 365 Marketing kunnen inzetten voor bedrijven.

Voorkennis

Kennis van het Dynamics 365 platform en inzicht in de basisprincipes van marketing. Ervaring met Power Platform, vooral in modelgedreven toepassingen, is ook aanbevolen.

Kennis van het Dynamics 365 platform en inzicht in de basisprincipes van marketing. Ervaring met Power Platform, vooral in modelgedreven toepassingen, is ook aanbevolen.

Onderdelen

Module 1: Dynamics 365 Marketing configurerenIn deze module leer je het opzetten van Marketing Instance en het configureren van geavanceerde instellingen.
  • Dynamics 365 Marketing instellen en beheren
  • Marketinginstellingen configureren
  • Domeinverificatie, e-mail best practices en GDPR
  • Activa en content instellingen beheren
Na het afronden van deze module ben je in staat om:
  • Je Marketing applicatie in te stellen.
  • Geavanceerde instellingen te configureren; zoals organisatie, bedrijfsbeheer en inhoud.
  • Je bibliotheek met bedrijfsmiddelen instellen
  • Domein authenticatie te configureren
Module 2: Klanten beheren in Dynamics 365 Marketing  Deze module behandelt het beheren van klanten als accounts of contactpersonen en hoe je dit door de levenscyclus van leads leidt.
  • Accounts en contactpersonen beheren
  • Leads creëren en beheren
Na het afronden van deze module kan je:
  • Klanten bijhouden als accounts en contactpersonen.
  • Accountgebaseerde marketing uitvoeren.
  • Een lead scoring model configureren.
Module 3: Marketingformulieren en -pagina's beheren Deze module behandelt het maken van marketingformulieren en -pagina's.
  • Formulieren beheren
  • Marketingpagina's beheren
Na het afronden van deze module kun je:
  • Marketingformulieren maken en deze insluiten op marketingpagina's.
  • Een marketingpagina maken.
  • Een marketingpagina bekijken, valideren en live laten gaan.
  • Marketingformulier- en paginasjablonen maken.
Module 4: Segmenten en inschrijvingscentra beheren In deze module wordt behandeld hoe je verschillende soorten segmenten kunt maken, hoe u een inschrijvingscentrum kunt bouwen en hoe u dubbele opt-in kunt configureren.
  • Segmenten maken en beheren
  • Abonnementencentra en dubbele opt-in beheren
  • Na het voltooien van deze module kunnen de leerlingen
  • Een segment bouwen.
  • Een inschrijvingscentrum maken.
  • Globale en formulier-specifieke double opt-in beheren.
Module 5: E-mails en journeys beheren in Dynamics 365 Marketing Deze module behandelt hoe je e-mailberichten en klanttrajecten aanmaakt in Dynamics 365 Marketing. 
  • Marketing e-mails maken
  • Klantreizen creëren
  • Content, event triggers en journeys beheren in real-time marketing
  • Website bezoeken, URL's omleiden en sociale berichten beheren
Na het afronden van deze module kunnen studenten
  • E-mailberichten maken en ontwerpen.
  • Voorbeeld, validatie en live gaan met e-mailberichten.
  • Een e-mailbericht opslaan als sjabloon.
  • Een klanttraject creëren.
  • Realtime marketing en event triggers gebruiken in customer journeys.
  • Redirect URL's configureren.
Module 6: Gebeurtenissen beheren In deze module wordt het creatieproces van het klanttraject besproken.
  • Een evenement maken
  • Een webinar-evenement maken
  • Evenementen promoten en beheren
  • Geavanceerde functies voor evenementbeheer
Na het afronden van deze module kun je:
  • Een evenement maken.
  • Een webinar-evenement maken met Teams als webinarprovider.
  • Een evenement promoten.
  • De website van een evenement beheren.
  • De evenementinstellingen configureren.
Module 7: Enquêtes maken met Dynamics 365 Customer Voice Deze module laat zien hoe je enquêtes kunt maken en distribueren naar klanten.
  • Een enquêteproject maken
  • Enquêtes maken met Dynamics 365 Customer Voice
  • Dynamics 365 Customer Voice enquêtes versturen
Na het afronden van deze module kunnen cursisten:
  • Enquêtes beheren met behulp van projecten.
  • Een enquête creëren.
  • Een enquête personaliseren.
  • Een enquête distribueren naar klanten.
Module 8: Inzichten analyseren in Dynamics 365 Marketing In deze module leer je de insights-functionaliteit te gebruiken om gegevens met betrekking tot uw marketinginitiatieven te bekijken en te analyseren.
  • Marketinginitiatieven evalueren met analyses
  • De marketingkalender bekijken
Na het afronden van deze module ben je in staat om:
  • Inzichten te gebruiken om beslissingen te nemen over marketing efforts.
  • Leads te scoren.
  • Inzichten met betrekking tot customer journeys en e-mailberichten te bekijken.
  • De marketingkalender te gebruiken om je initiatieven bij te houden.
Module 1: Dynamics 365 Marketing configurerenIn deze module leer je het opzetten van Marketing Instance en het configureren van geavanceerde instellingen.
  • Dynamics 365 Marketing instellen en beheren
  • Marketinginstellingen configureren
  • Domeinverificatie, e-mail best practices en GDPR
  • Activa en content instellingen beheren
Na het afronden van deze module ben je in staat om:
  • Je Marketing applicatie in te stellen.
  • Geavanceerde instellingen te configureren; zoals organisatie, bedrijfsbeheer en inhoud.
  • Je bibliotheek met bedrijfsmiddelen instellen
  • Domein authenticatie te configureren
Module 2: Klanten beheren in Dynamics 365 Marketing  Deze module behandelt het beheren van klanten als accounts of contactpersonen en hoe je dit door de levenscyclus van leads leidt.
  • Accounts en contactpersonen beheren
  • Leads creëren en beheren
Na het afronden van deze module kan je:
  • Klanten bijhouden als accounts en contactpersonen.
  • Accountgebaseerde marketing uitvoeren.
  • Een lead scoring model configureren.
Module 3: Marketingformulieren en -pagina's beheren Deze module behandelt het maken van marketingformulieren en -pagina's.
  • Formulieren beheren
  • Marketingpagina's beheren
Na het afronden van deze module kun je:
  • Marketingformulieren maken en deze insluiten op marketingpagina's.
  • Een marketingpagina maken.
  • Een marketingpagina bekijken, valideren en live laten gaan.
  • Marketingformulier- en paginasjablonen maken.
Module 4: Segmenten en inschrijvingscentra beheren In deze module wordt behandeld hoe je verschillende soorten segmenten kunt maken, hoe u een inschrijvingscentrum kunt bouwen en hoe u dubbele opt-in kunt configureren.
  • Segmenten maken en beheren
  • Abonnementencentra en dubbele opt-in beheren
  • Na het voltooien van deze module kunnen de leerlingen
  • Een segment bouwen.
  • Een inschrijvingscentrum maken.
  • Globale en formulier-specifieke double opt-in beheren.
Module 5: E-mails en journeys beheren in Dynamics 365 Marketing Deze module behandelt hoe je e-mailberichten en klanttrajecten aanmaakt in Dynamics 365 Marketing. 
  • Marketing e-mails maken
  • Klantreizen creëren
  • Content, event triggers en journeys beheren in real-time marketing
  • Website bezoeken, URL's omleiden en sociale berichten beheren
Na het afronden van deze module kunnen studenten
  • E-mailberichten maken en ontwerpen.
  • Voorbeeld, validatie en live gaan met e-mailberichten.
  • Een e-mailbericht opslaan als sjabloon.
  • Een klanttraject creëren.
  • Realtime marketing en event triggers gebruiken in customer journeys.
  • Redirect URL's configureren.
Module 6: Gebeurtenissen beheren In deze module wordt het creatieproces van het klanttraject besproken.
  • Een evenement maken
  • Een webinar-evenement maken
  • Evenementen promoten en beheren
  • Geavanceerde functies voor evenementbeheer
Na het afronden van deze module kun je:
  • Een evenement maken.
  • Een webinar-evenement maken met Teams als webinarprovider.
  • Een evenement promoten.
  • De website van een evenement beheren.
  • De evenementinstellingen configureren.
Module 7: Enquêtes maken met Dynamics 365 Customer Voice Deze module laat zien hoe je enquêtes kunt maken en distribueren naar klanten.
  • Een enquêteproject maken
  • Enquêtes maken met Dynamics 365 Customer Voice
  • Dynamics 365 Customer Voice enquêtes versturen
Na het afronden van deze module kunnen cursisten:
  • Enquêtes beheren met behulp van projecten.
  • Een enquête creëren.
  • Een enquête personaliseren.
  • Een enquête distribueren naar klanten.
Module 8: Inzichten analyseren in Dynamics 365 Marketing In deze module leer je de insights-functionaliteit te gebruiken om gegevens met betrekking tot uw marketinginitiatieven te bekijken en te analyseren.
  • Marketinginitiatieven evalueren met analyses
  • De marketingkalender bekijken
Na het afronden van deze module ben je in staat om:
  • Inzichten te gebruiken om beslissingen te nemen over marketing efforts.
  • Leads te scoren.
  • Inzichten met betrekking tot customer journeys en e-mailberichten te bekijken.
  • De marketingkalender te gebruiken om je initiatieven bij te houden.
Meer...
€2.195
ex. BTW
Aangeboden door
Master it Training
Onderwerp
Customer Data Marketing (Customer Insight)
Customer Journey
Insights Discovery
Microsoft Dynamics AX (ERP)
Engels
Niveau
Duur
4 dagen
Looptijd
32 dagen
Taal
en
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Min: 1
Max: 9
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Eindhoven
ma 8 sep. 2025
Online
ma 8 sep. 2025
Eindhoven
di 9 sep. 2025
Online
di 9 sep. 2025
Eindhoven
ma 29 sep. 2025
Nieuwegein
ma 29 sep. 2025
Online
ma 29 sep. 2025
Eindhoven
di 30 sep. 2025
Nieuwegein
di 30 sep. 2025
Online
di 30 sep. 2025
Nieuwegein
ma 3 nov. 2025
Online
ma 3 nov. 2025
Nieuwegein
di 4 nov. 2025
Online
di 4 nov. 2025
Online
ma 24 nov. 2025
Rotterdam
ma 24 nov. 2025
Online
di 25 nov. 2025
Rotterdam
di 25 nov. 2025
Eindhoven
ma 1 dec. 2025
Online
ma 1 dec. 2025
Eindhoven
di 2 dec. 2025
Online
di 2 dec. 2025
Nieuwegein
ma 15 dec. 2025
Online
ma 15 dec. 2025
Nieuwegein
di 16 dec. 2025
Online
di 16 dec. 2025
Keurmerken aanbieder
Microsoft Learning Partner
NRTO