Opleiding: MBO Servicedeskmedewerker (1 dag) - (Bootcamp)

Algemene beschrijving:

Servicedeskmedewerkers hebben een veelzijdige baan, waarbij ze altijd paraat horen te staan voor bijvoorbeeld storingen of bij het ontwikkelen van systemen. Tijdens deze opleiding leer je wat de functie inhoudt, welke werkzaamheden hier bij horen en ga je inhoudelijk op vaktermen in als informatietechnologie, functionele systemen en het ontwikkelen van een bedrijfssysteem. Door het volgen van deze opleiding leer je informatieaanvragen af te handelen, kun je meten op prestaties en kun je een servicedesk opzetten. 

Doelgroep:

Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedesk medewerkers, servicedesk managers en voor iedereen die meer wilt weten over de werkzaamheden van een servicedesk. 

Voorbereiding:

Het is raadzaam om je vooraf in het onderwerp te verdiepen, zodat je tijdens opleiding de tijd optimaal kunt benutten om beschikbare theorie en je eigen praktijkvoorbeelden te kunnen opnemen. Ook is het belangrijk vooraf je persoonlijke leerdoelen te bepalen zodat je deze mee kunt nemen naar de opleiding. Alle MBO opleidingen duren 1 of 2 dagen (zie naam opleiding) en worden verzorgd door een professional uit het vakgebied.

Onderwerpen:

De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.

Module - MBO Werken met informatiemanagement

  • De basis van informatiemanagement
  • Functionele systemen
  • Informatietechnologie
  • Beheren van informatiesystemen
  • Intranet en internet
  • Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
  • Veiligheidsaspecten
  • Sturen op Service Level

Module - MBO Servicedeskmanagement

  • De basis van servicedeskmanagement
  • Workshop: opzetten van een servicedesk
  • Leidinggeven binnen een servicedesk
  • Informatieaanvragen afhandelen
  • Meten van prestaties
  • Communicatie
  • Klantgericht werken
  • Gesprekstechnieken

Leerdoelen:

  • heb je inzicht in functionele systemen
  • weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
  • ben je in staat om met intranet en internet te werken
  • kun je een informatiesysteem beheren
  • heb je inzicht in servicedeskmanagement
  • ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
  • kun je een servicedesk opzetten
  • kun je prestaties meten van de servicedesk

Diploma:

Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.

Studiekosten:

Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.

Over ons:

Bij Holland Opleidingen - Bootcamp geef jij een flinke boost aan je kennis en ervaring, binnen het door jou gekozen vakgebied. Binnen een tijdsbestek van 1 of 2 dagen volg jij een volledige opleiding. Zo heb je geen langdurige trajecten meer waar je veel tijd aan besteedt.

Meer...
€1.299
Aangeboden door
Holland Opleidingen Groep
Onderwerp
Niveau
MBO
Looptijd
1 dag
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
Erkend keurmerk
UWV scholingsvoucher
NRTO
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
CRKBO en BTW-vrijstelling