Opleiding: MBO Marketingmanagement (1 jaar) - (Privé Studie)

Algemene beschrijving:

De 1-jarige opleiding MBO Marketingmanagement geeft je uitgebreide kennis omtrent het vakgebied marketing en gerelateerde onderwerpen als marktanalyse, verkopen en klantcontact, relatiebeheer en commerciële berekeningen. Door het volgen van deze opleiding krijg je inzicht in alle basisaspecten rond dit vakgebied. Als marketingmanager kun je je expertise verder ontwikkelen en met praktijkopdrachten de theorie toepassen op de eigen organisatie. Ook is het mogelijk als marketingmedewerker je via deze opleiding klaar te stomen als manager in dit vakgebied. Naast de theorie wordt er veel aandacht besteed aan praktijkopdrachten, zodat je de theorie toe kunt spitsen op je persoonlijke werksituatie. 

Doelgroep:

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketingmedewerkers en -managers die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van marketing. Heb je vanuit een andere rol te maken met marketing en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook de juiste keus voor jou.

Voorbereiding:

Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Per module zijn er 4 studielessen van 3 uren. De lesdata plan je samen met jouw privé-docent. De aangegeven lesdata op de website zijn indicatief. Je dient je ook voor de eerste studieles voor te bereiden.

Onderwerpen:

De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.

Module - MBO Basiskennis van Marketing

  • De basis van marketing 
  • Marketingmix
  • Consumentengedrag 
  • Product- en prijsbeleid
  • Promotie
  • Marktonderzoek
  • Concurrentieanalyse
  • Marktontwikkelingen

Module - MBO Marketingmanagement

  • Het marketingproces
  • Marktonderzoek
  • Marketingmix
  • Businessmarketing
  • Online marketing
  • Retailmarketing
  • Relatiemarketing
  • Dienstenmarketing

Module - MBO Management en Organisatie

  • De basis van management en organisatie
  • Organisatiestructuren
  • Visie, missie en strategie
  • Interne- en externe analyse
  • SWOT analyse
  • Organisatievormen
  • SMART-doelen bepalen
  • Timemanagement

Module - MBO Salesmanagement

  • Het communicatiesproces
  • Klantcontacten
  • Vraagtechnieken
  • Koopgedrag consumenten
  • Koopgedrag organisatie
  • Beïnvloeden van koopgedrag
  • Salesorganisatie
  • Sales- en accountplanning

Leerdoelen:

  • heb je inzicht in de marketingmix
  • ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
  • ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
  • heb je inzicht in marktontwikkelingen
  • heb je inzicht in retailmarketing
  • ben je in staat de marketingmix toe te passen
  • kun je een online marketingplan opstellen
  • ben je in staat relatiemarketing toe te passen
  • heb je inzicht in de vormen van organisaties
  • weet je hoe je SMART-doelen kunt bepalen
  • ben je in staat om organisatiestructuren te herkennen
  • kun je een SWOT-analyse uitvoeren
  • weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
  • ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
  • kun je het VOCATIO-model toepassen
  • heb je inzicht in het AIDA-model

Diploma:

Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.

Studiekosten:

Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.

Over ons:

Leren van de allerbeste docenten? Bij Holland Opleidingen - Privéstudie leer jij met een privé-docent op lesmomenten die jou passen. We helpen zo deelnemers van trainingen of opleidingen bij het behalen van een maximaal leerrendement. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. 

Meer...
€7.395
Aangeboden door
Holland Opleidingen Groep
Onderwerp
Marketing management
Niveau
MBO
Looptijd
12 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
Erkend keurmerk
UWV scholingsvoucher
NRTO
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
CRKBO en BTW-vrijstelling