Opleiding: UI UX Design Bootcamp
Bouw een portfolio op en vind een baan als UI/UX-ontwerper! Verdiep je vaardigheden in het ontwerpen van succesvolle digitale producten waar klanten en doelgroepen dol op zijn.
- Intensief programma van 12 weken
- Maandag - vrijdag 15.30 - 17.00 uur CET
- Vraag ons naar de VOLGENDE GROEP en de details van het programma!
Deze UI UX Bootcamp opent deuren. Dit is waarom:
- Ga aan de slag in een ontwerpstudio - Leer terwijl je bezig bent en dompel jezelf onder in echte projecten in een ontwerpstudio.
- Het beste curriculum in zijn klasse - Ontworpen om je voor te bereiden op het werk van de crème de la crème van de experts in de branche.
- Begin vanaf dag 1 - Geef je portfolio meer pit met elke opdracht en casestudy in onze masterclasses.
- De nieuwste UI- en UX-toolbox - Bouw een breed scala aan vaardigheden op met de nieuwste tools en processen die in de branche worden gebruikt.
- Krijg begeleiding van de besten - Werk 1-op-1 met deskundige mentoren van bedrijven als Spotify, Netflix, Google en Apple.
- Persoonlijke feedback - Krijg constructieve, gestructureerde en bruikbare inzichten om complexe ontwerpproblemen aan te pakken.
Doelgroep
Voor wie is deze UI/UX-ontwerpcursus bedoeld?
Deze online UI/UX Bootcamp is voor iedereen die geïnteresseerd is in UI/UX-ontwerp. Of je nu je basisvaardigheden op het gebied van UI UX-ontwerp wilt versterken of wilt overstappen naar een carrière in UI/UX, deze cursus is voor jou.
Iedereen kan zich inschrijven, inclusief:
- Softwareontwikkelaars
- Webontwikkelaars
- Mobiele ontwikkelaars
- Grafisch ontwerpers
- Illustratoren
- Architecten
- Industrieel ontwerpers
- Interieurontwerpers
- Ondernemers
- Professionals uit andere vakgebieden
Wat zijn de software- en systeemvereisten voor deze cursus UI/UX-ontwerp?
Softwarevereisten
- Een webbrowser zoals Google Chrome, Microsoft Edge Opera, Safari of Firefox
Systeemvereisten
- Elke werkstation of laptop met internettoegang en minimaal 8 GB RAM
Doel
Welke praktische vaardigheden kan ik verwachten na deze cursus UI UX-ontwerp?
Na het voltooien van deze UI UX Bootcamp kun je:
- De rol van een UI- en UX-ontwerper en het verschil tussen beide begrijpen
- De verschillende fasen van het UI/UX-ontwikkelingsproces begrijpen en beschrijven
- Effectief gebruikersonderzoek uitvoeren en daar waardevolle inzichten uit halen
- Ideeën over een product bedenken, een interactief prototype maken en hypothesen testen
- Een boeiende gebruikersinterface creëren met passende ontwerpcomponenten op basis van
- Een uitgebreide en boeiende gebruikersstroom voor een product creëren
- Productprototypes maken met Figma
Hoe kan deze UI UX Bootcamp mij helpen?
Deze UI/UX-cursus geeft je niet alleen een grondig inzicht in UI- en UX-ontwerp, maar helpt je ook vanaf dag één bij het ontwerpen van een portfolio. Het UI UX-lesprogramma helpt je meer te leren over de nieuwste UI- en UX-ontwerpprincipes, best practices, tools en componenten. Je past deze kennis toe en bouwt je eigen portfolio op.
De UI UX-ontwerptraining helpt je sneller een baan te vinden, omdat je hiermee aantoont dat je weet wat er van een potentiële UI/UX-ontwerper wordt verwacht. De cursusduur voor UI UX-ontwerp varieert van 12 tot 17 weken, waarin je een bekwaam UI UX-ontwerper wordt.
cursusprogramma
UI UX-cursusprogramma
1. Basisprincipes en inleidingen
UI/UX
- Wat is design?
- Wat zijn UI en UX?
- Verschillen tussen UI en UX.
- Geschiedenis van UX
Bruikbaarheid
- Wat is bruikbaarheid?
- Voorbeelden uit de praktijk
- Digitale voorbeelden
Design thinking
- Het design thinking-proces
- Double diamond-aanpak
Inleiding tot ontwerpproblemen
- Portfolio-ontwerp
- Ontwerpoefening om de DT-methode te begrijpen.
Inleiding tot Figma
- Gedetailleerde uitleg over Figma
- De Figma-interface leren
- Nieuwe projecten opstarten
- Inhoud toevoegen en bewerken
- Het eerste ontwerp starten
- Delen en exporteren
2. Onderzoek, analyse en synthese
UX-onderzoek
- Hoe voer je een stakeholderanalyse uit?
- Hoe voer je stakeholderinterviews uit?
- De eisen van de klant begrijpen
- Je doelgroep begrijpen
Methoden voor gebruikersonderzoek
- Primair en secundair
- Kwalitatief en kwantitatief
3. Enquêtes maken
UX-interview en gegevensverzameling
- Een vragenlijst met open vragen maken
- Ontwerpuitdaging om te begrijpen hoe een echt gebruikersinterview werkt
- De behoeften van gebruikers identificeren
- Leren om de behoeften van gebruikers in kaart te brengen
- Leren om de behoeften van het bedrijf in kaart te brengen
Concurrentieanalyse
- Diepgaande concurrentieanalyse
- SWOT-diagram om marktkansen te begrijpen
- Een probleemstelling ontwikkelen
Analyse van gegevens
- Verzamel gegevens en orden ze in gemeenschappelijke thema's door middel van affiniteitsmapping
- Inzichten genereren.
Persona en empathiemapping
- Een gebruikerspersona creëren
- Een empathiemap maken
De gebruikersreis in kaart brengen
- Een gebruikersreis-map maken voor
- Visualisatie van reis-maps voor ‘As Is’ en ‘To Be’
Storyboarding
- Visualiseer de gebruikersreis op een picturale manier
- Een canvas voor de waardepropositie maken
4. Ideeën bedenken en ontwerpen
Ideeën genereren
- Methoden voor het genereren en selecteren van ideeën.
- Hoe kunnen we een statement maken en een ontwerpstatement creëren? Pas de geleerde lessen toe op een ontwerpprobleem en presenteer dit in de klas.
Gebruikersstromen creëren
- Gebruikerstaakstroom
- Gebruikersstroom voor een app creëren
- Gebruikersstroom voor een bestaande app creëren, bijv. Gpay, Ola
Informatiearchitectuur
- Kaartsorteermethoden om IA te genereren
- Verschillende soorten kaartsortering
- IA voor een bestaande app door middel van een omgekeerd ontwerpproces
Ontwerp van navigatie
- Navigatieontwerp en het genereren van een sitemap
- Verschillende soorten navigatie
- Wat wel en niet te doen
- Een sitemap maken voor een bestaande applicatie om de details van het maken van een sitemap te begrijpen.
Cognitieve vooroordelen
- Cognitieve vooroordelen in ontwerp
- Vooroordelen die helpen bij het creëren van gebruikersgerichte oplossingen
- Inleiding tot 20-30 cognitieve vooroordelen in de menselijke psychologie.
- Medium fidelity in Figma
- Medium fidelity-prototypes maken in Figma
- Inleiding tot rasters, stijlen en plug-ins in Figma.
- Prototyping in Figma.
High fidelity-ontwerp oefenen in Figma
- Gebruikersinterfaces maken in Figma
- High fidelity-prototypes maken van eerder gemaakte medium fidelity-schermen.
Interactieontwerp
- Inleiding tot verschillende soorten interacties
- Inleiding tot micro-interacties
- Interacties en micro-interacties maken in Figma door prototypes te maken van eerder gemaakte High Fidelity UI
Ontwerp van systemen
- Inleiding tot ontwerpsystemen
- De componenten van Google Material Design en Apple iOS begrijpen.
- Inleiding tot ruimtelijke UI
- Ruimtelijke UI-componenten van ontworpen UI maken in Figma
5. Schetsen
Inleiding tot wireframing
- De basisprincipes van wireframing
- Low fidelity wireframes maken
Prototyping op papier
- Een bestaande gebruikersinterface voor een app repliceren
- Een door studenten ontworpen scherm presenteren
6. Wireframing en prototyping
Prototyping
- Interactieve prototypes maken in Figma.
- Eerder getekende papieren prototypes omzetten naar medium fidelity in Figma
Gebruikstesten
- Wat zijn gebruikstesten?
- Hoe vind je deelnemers?
- Hoe voer je tests uit?
- Taken voor tests maken.
Methoden voor gebruikstesten.
- A/B-testen
- Gebruikstesten op afstand
- Gorillatesten
- Mobile first-ontwerp
- Responsief ontwerp
- Verschillende soorten toegankelijkheid.
Toegankelijkheid in ontwerp.
- Inleiding tot de W3 AA- en AAA-richtlijnen voor toegankelijkheid.
- Lean en Agile UX.
- Leren door voorbeelden
Inleiding tot visueel ontwerp
- Rasters en ruimtes
- Ontwerpprincipes
- Lay-out en ontwerp
- Typografie
- Iconografie
- Hiërarchie
Ontwerpprincipes
- Zichtbaarheid
- In kaart brengen
- Samenhang
- Beperkingen
- Rasters en afstanden
- Soorten, voordelen, regels, belang en waarden
- Lay-outs (soorten en regels)
- Hiërarchische principes.
- Ontwerpprincipes
Kleurenleer
- Kleurenleer
- Branding en het maken van moodboards
- Ontwerpprincipes
- UI-componenten en stijlen maken in Figma.
- Moodboards maken voor prototypes met gemiddelde getrouwheid
7. portfolio
Richtlijnen voor portfolio en cv
- Inleiding tot het ontwerpen van casestudy's voor het portfolio
- Storytelling in het portfolio
- Een casestudy maken op Behance en Medium
- Leren aan de hand van casestudyvoorbeelden
- Handleiding voor het maken van een cv voor de functie van UI/UX-ontwerper
- Zichtbaarheid creëren op LinkedIn en Instagram.
Een portfolio beoordelen
- Een portfolio beoordelen
- Handleiding voor vragen die recruiters kunnen stellen op basis van het portfolio.
8. carrièreplan
Voorbereiding op een sollicitatiegesprek
- Handleiding om het gebruikersgesprek te doorstaan
- Veelgestelde vragen
- Hoe slaag je voor een whiteboard challenge?
- Voorbeeld en live oefening.
- Hoe pak je de 24-uurs design challenge aan?
Mastercertificaat UI UX Design
Na succesvolle afronding van het programma ontvangen alle studenten een certificaat als bewijs van hun harde werk en toewijding.
Extra cursus: Leer in je eigen tempo met onze aanvullende cursussen en e-books van wereldklasse:
Figma voor UI/UX: Word een meester in webdesign met Figma
Leer alles over modern web- en mobiel applicatieontwerp met Figma, een veelgebruikte UI/UX-ontwerpsoftware.
- Praktische e-learning
- Duur: 12 uur
- Behandelt basis- en geavanceerde concepten
- Leer door middel van leuke oefeningen
- Levenslange toegang
Adobe XD voor webdesign: basisprincipes van UI/UX
Verwerf uitgebreide kennis van UI/UX-ontwerp met Adobe XD, toonaangevende UI/UX-software in de Adobe Suite.
- Praktische e-learning
- Duur: 10 uur
- Behandelt basis- en geavanceerde concepten
- Leer door middel van leuke oefeningen
- Levenslange toegang
101 UX Principles - Second Edition (e-book)
Leer alles over UX, van UX-wetten tot praktische UI, kleur, typografie en toegankelijkheid met dit e-book over gebruikerservaring.
- Holistische behandeling van UI/UX-concepten
- Beginnersvriendelijk met een praktische aanpak
- Meer dan 20 jaar aan collectieve UX-inzichten
- Praktisch e-book. Meer dan 450 pagina's
Je UI/UX-carrière kan van start gaan!
Belangrijkste kenmerken
Belangrijkste kenmerken
- Cursus en materiaal in het Engels
- Beginners- tot gevorderd niveau
- 50+ uur interactief live klassikaal
- 15+ praktijkgerichte projecten op industrieel niveau
- 40 praktische opdrachten
- 100+ leeruren
- Certificaat van voltooiing
Waarom zou ik kiezen voor deze UI/UX Bootcamp van AVC?
Deze gecombineerde UI/UX-ontwerpcursus biedt je veel voordelen die andere cursussen niet bieden. Deze voordelen zijn onder andere:
- Deze cursus richt zich vanaf dag één op het samenstellen van een portfolio
- Je werkt aan twee echte projecten die door een ontwerpstudio worden gedeeld
- Je past alle vaardigheden/tools/principes die je tijdens het laatste deel van de cursus leert toe
- Deze Bootcamp bevat casestudy's die je later aan je portfolio kunt toevoegen
- Je leert hoe je de nieuwste UI/UX-software gebruikt die relevant is voor de branche
- Je leert van UI UX-ontwerplessen met deskundige UX/UI-ontwerpers van grote techbedrijven
De beste online UI UX-cursussen richten zich op praktische vaardigheden, en deze cursus is daarop geen uitzondering.
Kan ik fulltime werken terwijl ik deze UI/UX Bootcamp volg?
Ja, dat kan! We hebben verschillende groepen voor UI- en UX-cursussen die zijn ontworpen om drukbezette professionals met een fulltime baan te helpen. Je kunt op gezette tijden live sessies met een docent bijwonen en vervolgens in je vrije tijd opdrachten/projecten maken.
Wat is UI/UX-ontwerp?
In ontwerptermen verwijst UI naar het ontwerp van de gebruikersinterface, terwijl UX verwijst naar het ontwerp van de gebruikerservaring. De online cursus UI UX behandelt beide disciplines in detail.
Waarom is UI UX belangrijk?
In het huidige digitale tijdperk heeft elk product, elke dienst en elk platform een applicatie of website waar klanten meer informatie kunnen vinden. Daarom zijn de UI en UX, oftewel de gebruikerservaring en de gebruikersinterface, uiterst belangrijk. Hoe gemakkelijk een klant kan navigeren (gebruiksvriendelijk, soepel en intuïtief) en hoe een website/applicatie eruitziet, bepaalt de eerste indruk die de klant(en) van het product/de dienst krijgen. Dit bepaalt of ze er in de toekomst gebruik van zullen maken.
Wat is het verschil tussen UX en UI?
UX staat voor gebruikerservaring, terwijl UI staat voor gebruikersinterface. Het eerste heeft betrekking op de algehele ervaring van het gebruik van een applicatie of website (of deze gemakkelijk te navigeren is). Het laatste heeft betrekking op de grafische lay-out van de website/applicatie (de verschillende onderdelen - knoppen, lettertypes, enz.). De UX UI-cursus is ontworpen om beide aspecten van het ontwerp te behandelen.
Wat speelt een belangrijke rol bij UI UX-ontwerp?
De volgende factoren spelen een cruciale rol bij UI UX-ontwerp:
- Eenvoudige, intuïtieve navigatie
- Elementen die gemakkelijk te begrijpen zijn
- Een lay-out die logisch is in termen van gebruikersstroom

