Opleiding: Training Omgaan met Telefonische Agressie
Training Omgaan met Telefonische Agressie
Agressie is ook communicatie, al is het geen prettige. Iemand die boos is, is dat met een reden, al dan niet terecht. Tijdens onze training omgaan met telefonische agressie leert de deelnemer om vroegtijdig het gesprek op professionele wijze te sturen. Als deelnemer krijg je grip op gesprekken die een vervelende wending krijgen.
Inleiding Training Omgaan met Telefonische Agressie
Heeft jouw team, afdeling of organisatie regelmatig te maken met telefonische agressie? En wil je daar op een effectieve manier mee omgaan? Dan is de training omgaan met telefonische agressie zeer geschikt voor jou. Iedereen zal ontdekken hoe ze in moeilijke situaties beter in balans blijven en professioneel om kunnen gaan met de situatie.
Welke onderwerpen komen aan bod tijdens de training?
De training omgaan met telefonische agressie kan uit verschillende onderwerpen bestaan, altijd toegespitst op jouw situatie of de organisatiebehoefte. Vanuit die behoefte stellen wij een training op maat samen. Wij geloven namelijk niet in het principe open inschrijving en werken uitsluitend met maatwerktrainingen. Hierdoor is het voor iedere deelnemer interessant op zijn of haar eigen niveau en leerbehoefte. Denk niet dat een training omgaan met telefonische agressie voor jou niet geschikt is, want we kunnen deze zo samenstellen dat jij met meer zelfvertrouwen terug de werkvloer op gaat. Onderwerpen die mogelijk aan bod komen tijdens de training omgaan met telefonische agressie zijn:
- Inzicht in agressie, het ontstaan en de verschillende vormen
- Escalerend en de-escalerend gedrag
- Leren omgaan met verschillende soorten van agressief gedrag
- Escalatie voorkomen en rust brengen en behouden tijdens een gesprek
- Inschatten van situaties en personen
- Het bewaken en aangeven van grenzen
- Gesprekstechniek en de rol en gevolgen van verbale communicatie
Staat er niet precies tussen wat je zoekt? Vul eens een persoonlijke intake in om te achterhalen wat je zoekt en we brengen graag vrijblijvend advies uit!
Wat levert de training omgaan met telefonische agressie mij op?
Na het volgen van een training omgaan met telefonische agressie heb je de juiste houding en vaardigheden aangeleerd voor het vroegtijdig herkennen, omgaan en voorkomen van agressie volle situaties. Elke deelnemer is in staat om een gesprek op een professionele manier te sturen en kan zich inleven in de gesprekspartner en begrip tonen. Maar bovenal ben je in staat om een kwalitatief goed telefoongesprek te voeren waar zowel jij als de klant of relatie een goed gevoel aan overhoudt. Het is vooral belangrijk om rustig te blijven en je niet te laten leiden door emoties. Dit komt de relatie vaak niet ten goede en zorgt voor wrijving waar je lange tijd last van kunt blijven houden.
Dit is hoe wij te werk gaan
Bij BTR Trainingen staan de deelnemers centraal. Jullie leerdoelen en -behoeftes zijn de basis van iedere training die wij verzorgen. We starten met een persoonlijke intake om meer informatie te verzamelen over de precieze leervraag. Op basis daarvan kiezen we één van onze ervaren trainers die expert is op het gebied van klantgericht telefoneren. Vervolgens vindt er een kennismaking plaats tussen de trainer en de deelnemer om de inhoud van de training omgaan met telefonische agressie te bepalen. Daarnaast vinden we het heel belangrijk dat er een klik is tussen de trainer en de deelnemers. Alleen dan kun je het maximale in jezelf naar boven halen. Op basis van het kennismakingsgesprek schrijven wij een adviesvoorstel en gaan we data kiezen waarop de training omgaan met telefonische agressie plaats kan vinden. In hetzelfde adviesvoorstel maak je ook kennis met onze praktisch ingestelde trainers.
