De markt voor ICT-dienstverlening verbetert voor het eerst in vier jaar aanzienlijk. Dit blijkt uit de zeventiende ICT Barometer van Ernst & Young. De helft van de ondervraagde organisaties zegt daarentegen wel dat ICT-projecten na afronding niet succesvol blijken te zijn.
De ICT Barometer maakt deel uit van de EY Leadership programma’s van Ernst & Young en is uitgevoerd door Interview-NSS onder 601 directeuren/managers en professionals.
De verwachte bestedingen aan externe ICT-dienstverlening nemen voor het eerst in vier jaar toe. Van alle ondervraagde bedrijven en instellingen verwacht 33 procent een toename, terwijl zeventien procent een afname verwacht. De helft van de ondervraagden ziet geen verandering in de bestedingen. Deze positieve resultaten liggen in lijn met de eerder geconstateerde toegenomen vraag naar externe ICT’ers.
Het onderzoek laat meer voorbeelden zien van een aantrekkende ICT-markt in Nederland. Ten aanzien van de ICT-bestedingen verwacht 37 procent van de ondervraagden dat het ICT-budget in 2005 groeit. Zowel het MKB als het grootbedrijf zijn verantwoordelijk voor deze groeicijfers. Verder neemt het aantal externe ICT’ers toe, evenals de bestedingen aan software en aan externe ICT-services.
Van de ondervraagde directeuren/managers en professionals die recentelijk een nieuwe CRM-systeem (geautomatiseerd klantensysteem) hebben ingevoerd, is driekwart niet tevreden. Als reden draagt 41 procent aan dat de toepassing niet (geheel) voldoet aan de verwachtingen. Ongeveer een kwart van de ondervraagden vindt dat de toepassing niet werkt door technische problemen en 24 procent geeft aan dat het project is uitgelopen.
(bron: Kluwermanagement)
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>