Channels

Het merendeel van de Nederlandse organisaties hebben de afgelopen jaren zoveel verandering moeten ondergaan dat werknemers eraan kapot gaan. De communicatie tussen managers en werknemers over verandering verloopt gebrekkig. Dat levert aan beide zijden frustratie op. Bedrijven die door werknemers als beste werkgevers worden gekozen hebben opvallend veel aandacht voor interne communicatie. Ze gaan daar bewust, consequent en doordacht mee om.

Managers houden van handige lijstjes met stappenplannen maar er zijn alleen `oplossingsrichtingen`. Deze komen neer op luistervermogen, het serieus nemen van de medewerkers, verantwoordelijkheid nemen voor een situatie en een probleem eerlijk en open benaderen.

Een afdeling Interne Communicatie (IC) aanschuift vaak te laat in een veranderproces. Marketing wordt steeds eerder in een traject betrokken; IC zou dat ook moeten nastreven. Managers beperken zich te vaak tot slogans en `reminders` op sleutelhangers en muismatten, maar een diepere betrokkenheid van de medewerkers komt zelden tot stand. De medewerkers hebben vele veranderingen moeten slikken, terwijl de meesten baat hebben bij stabiele organisaties waar ze zich veilig voelen.

U heeft een gratis lidmaatschap

Upgrade naar een PRO-abonnement voor € 4 per maand of € 30 per jaar en ontvang:

  • onbeperkt toegang tot alle artikelen.
  • geen commerciële emails en geen reclame op de site.
  • de keuze of u wel of geen nieuwsbrief wilt ontvangen
  • het E-book: Negotiating as emotion management t.w.v. €8.00
UPGRADE NAAR PRO-ABONNEMENT >>
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x
x