The Garage Philosophy: succesvol innoveren

Mark Fletcher is een van de grote internet- entrepeneurs van deze tijd. Hij is de man achter twee miljoenen dollars grote start-ups: Onelists (in 1999/2000 door eGroups/Yahoo! overgenomen) en Bloglines (in 2004 door Ask Jeeves overgenomen). Hij heeft recent zijn persoonlijke lessons learned uiteengezet. Een verhaal over het geheim achter het ontstaan en de opbouw van twee succesvolle internetstart-ups. Een verhaal vanuit een garage over innovatie in het internettijdperk.

Fletcher (CEO van Bloglines, de meest populaire online RSS-reader ter wereld) gaf in maart van dit jaar een presentatie op de conferentie eTech. In een betoog van 20 (!) minuten gaf hij op een zeer verhelderende manier zijn persoonlijke lessons learned bij het lanceren van nieuwe webservices. Een rijtje, Fletcher spreekt zelf over de Garage Philosophy, waar ik erg veel herkenning bij heb:

Passie voor het idee.
Je moet vol passie mee je idee bezig zijn. Omdat je leven erin op gaat als je ermee bezig bent ("it will consume your life"), zul je er ook plezier aan moeten beleven.

Goedkope technologie.
Het is een ideale tijd om een nieuwe internetservice te beginnen. Zowel hardware als software en bandbreedte worden goedkoper.

Hou het simpel.
Een simpel product, simpel voor de gebruikers en simpel als qua onderliggende technologie

Voor meer tips: FRANKWATCHING

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>