Opleiding: Selecteren, opvolgen en beoordelen van leveranciers
Prestatiemeting van uw leveranciers en van uw ganse aankoopafdeling helpt u om acties te monitoren, bij te sturen, prioriteiten te stellen en zo te verbeteren. Deze dag staat stil bij de kritische succesfactoren en sleutel prestatie indicatoren van goede leveranciers. Wat maakt leverancier A goed, leverancier B ontoereikend en leverancier C excellent? Hoe meet u? Wat meet u? Welke informatiestromen zijn voor u bruikbaar én relevant? Hoe formuleert u bruikbare KPI’s en hoe meet u deze? Hoe gaat u om met informatie en wanneer neemt u actie? Hoe maakt u alles zichtbaar? Welke soorten leveranciers heeft u en welke (strategische) rol spelen zij in het aankoopgebeuren? Hoe stelt u een formeel evaluatiesysteem op met éénduidige wegingsfactoren? Kortom, hoe bewaakt u de efficiëntie van uw leveranciers…
LEERMETHODIEK
U verlaat deze workshop met een bruikbaar stappenplan voor het opzetten van uw eigen meetsysteem. Aan de hand van voorbeelden, oefeningen en cases leert u hoe u een performant meet- en evalueer systeem opzet voor uw leveranciers.