Opleiding: Het strategische marketing plan

Niemand zal vandaag de noodzaak van een Marketing Plan ontkennen. Maar hoe pakt u dit aan ? Hoe analyseert u uw markt ?  Kent u uw klanten ?  Heeft u inzicht in het koopgedrag van uw afnemers ?  Hoe gaat u om met product portfolio analyses ?  Hoe segmenteert u uw markt en hoe vertaalt u dit naar uw Marketing Plan ? En hoe lang is uw product leefbaar of anders gezegd : wat is de “product life cycle” ? Als commerciële manager wordt u vandaag afgerekend op uw prestaties en resultaten. U heeft er dan ook alle belang bij uw acties, prognoses en commerciële inspanningen – met kennis van zaken - voor te bereiden en te onderzoeken zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

STAPPENPLAN VOOR UW EIGEN MARKETING PLAN

Aan het einde van de cursus krijgt u naast de uitgebreide documentatiemap, ook tientallen tips die u moeten helpen bij het nog beter invullen van uw (strategisch) marketing plan. 

WAT MAAKT DEZE DAG UNIEK ?

Deze cursus is een must voor iedere (marketing) manager die de commerciële doelstellingen van zijn organisatie of unit moet vertalen naar een concreet Marketing Plan. U krijgt de diverse bouwstenen en verneemt de vele valkuilen waarmee u rekening dient te houden.  De cursus is op die manier opgebouwd, dat u naast de noodzakelijke theoretisch onderbouw van marketingconcepten en -instrumenten ook kunt genieten van de ruime praktijkervaring van onze docent.

Meer...
€795
ex. BTW
Aangeboden door
IFBD - Institute for Business Development
Onderwerp
Niveau
Looptijd
1 dag
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 20
Tijdstip
Overdag