Opleiding: Klantgericht Opereren in 4 maanden
Producten en diensten lijken meer en meer op elkaar. Om deze reden wordt het steeds belangrijker om je klanten een onderscheidende klantervaring te laten beleven. De kunst is niet alleen te voldoen aan de verwachtingen die de klant heeft, maar om deze te overtreffen. Hierdoor ontstaat een optimale klantbeleving en veelal een grotere loyaliteit. Maar hoe krijg je dit proces in werking en welke stappen zijn ervoor nodig om je klanten optimaal te bedienen? Hoe zorg je ook dat de juiste klanten zich aan jou gaan binden? In deze training “Klantgericht Opereren in 4 maanden” gaan wij in op een reeks aan aspecten die jou en je organisatie doen groeien door excellente klantgerichtheid.
Iets voor jou
De training “Klantgericht Opereren in 4 maanden” is bestemd voor accountmanagers en consultants met enkele jaren ervaring, salesmanagers en consultantmanagers.
Resultaat
Je hebt geleerd wat de principes en ingrediënten zijn van klantgerichte organisaties. Daarnaast ben je in staat deze kennis aan de hand van een concreet stappenplan toe te passen binnen je organisatie. En heb je je klanten en markt in kaart gebracht en inzicht gekregen in de relatie en verhouding tussen jou en je klanten. Je bent in staat meer rendement uit je relaties te halen door klantbeleving voorop te stellen en klantgericht te werken.
Programma
Dag 1
09:30 Start training
- Klantgerichtheid en relatiemanagement in de essentie.
- Intern versus extern gerichte organisaties: facts and figures!
- Klantcontact: welke momenten hebben wij contact met onze klanten en hoe managen wij die contacten?
- Interne 360º klantbeleving, aansluiting tussen individuen en teams.
- Onderscheidende factoren op basis van klant- en marktbewegingen.
- Voor de tussenliggende periode: het uitwerken van actiepunten.
17:00 Einde training
Dag 2
09:30 Start training
- Terugkoppeling tussenliggende periode: wat ging goed en waar liggen verbeterpunten?
- Infolab: onze klanten in kaart brengen, wat weten we van onze klanten?
- Een transparante markt, een voordeel voor klant of verkopende partij?
- De strategische revolutie: nieuwe vormen van waarde creatie en de veranderende rol van toeleveranciers.
- SWOT-analyse en confrontatiematrix.
- Het samenbrengen van externe vraag en intern commitment.
- Voor de tussenliggende periode: het uitwerken van actiepunten.
17:00 Einde training
Dag 3
09:30 Start training
- Terugkoppeling tussenliggende periode: wat ging goed en waar liggen verbeterpunten?
- Strategische klantbenadering: het inzetten van resources en toegevoegde waarde.
- De 8 fases in een verkooptraject (h)erkennen en optimaliseren.
- De psychologie van ervaring, klantbeleving en klantloyaliteit: het vinden van de evenwichtstheorie binnen relaties.
- Customer Intimacy: het opbouwen en managen van relaties.
- Voor de tussenliggende periode: het uitwerken van actiepunten.
17:00 Einde training
Dag 4
09:30 Start training
- Terugkoppeling tussenliggende periode: wat ging goed en waar liggen verbeterpunten?
- Het voeren van effectieve gesprekken.
- Trusted value: van klantvraag en behoefte naar het presenteren van de oplossing.
- Het sturen van (verkoop)gesprekken door vraagtechnieken en -methodes.
- De winnende onderhandelings- en afsluittechnieken.
- 5 best practices met vergelijkbare marktpartijen.
- Voor na de training: het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan.
17:00 Einde training
Werkwijze
Stap 1. Je start met een intake
Voorafgaand aan de training vindt een online intake plaats. Je kunt er tevens voor kiezen om je intake telefonisch toe te lichten. Op basis van de intake delen wij je in bij een trainingsgroep met overeenkomstige achtergrond, leerdoelen en aandachtspunten.
Stap 2. Je volgt een inspirerende en interactieve training
De vierdaagse training “Klantgericht Opereren in 4 maanden” wordt verspreid over een periode van vier maanden gegeven. Het trainingsprogramma kenmerkt zich door inspirerende inleidingen, die gevolgd worden door theoretische inzichten en praktijkgerichte opdrachten. Plenaire sessies worden afgewisseld met het uitwerken van opdrachten in subgroepen. Het trainingsprogramma is zo opgezet dat je met en van elkaar leert. Aan het einde van elke trainingsdag evalueer je samen met de trainer of jouw beoogde leerresultaten behaald zijn. Vervolgens stem je de opdrachten af die je in de tussenliggende periode gaat uitvoeren en waar eventuele aandachtspunten voor de volgende dag liggen. Je rondt de training af met een eindevaluatie.
Stap 3. Een jaar lang toegang tot je Online Learning Platform
Vanaf je eerste trainingsdag bieden wij je de mogelijkheid om ondersteuning te krijgen bij het in de praktijk brengen van de kennis en inzichten die je opdoet tijdens de training. Middels het Online Learning Platform, jouw persoonlijke leeromgeving, kun je op de momenten dat het jou het beste uitkomt leren. Via de YEARTH app, je tablet of computer kun je artikelen lezen, extra informatie aanvragen, maar ook ondersteuning ontvangen van je trainer.
Over je trainer
De training wordt gegeven door een ervaren gedrags- en sales trainer. Onze trainers zijn mensen met een gedegen opleiding en ruime praktijkervaring. Ieder binnen zijn of haar specialisatie. Door hun jarenlange ervaring begrijpen zij wat er leeft binnen jouw vakgebied. YEARTH trainers kenmerken zich door hun aanpak; positief confronterend, sterk analytisch, gedragsspecialisten, wars van trucjes, een flinke dosis praktijk- en trainerservaring en een focus op samen met deelnemers het hoogst mogelijke resultaat behalen.