Opleiding: HBO Commerciële Economie (2 jaar) (Blended Learning)

Deze 2-jarige opleiding biedt uitgebreide kennis en inzicht in het vakgebied van commerciële economie, waaronder productontwikkeling, marktwerking en informatietechnologie. Door te focussen op vakgebieden als bedrijfseconomie, marketingmanagement, -communicatie, e-commerce en internetstrategieën, krijg je een volledig beeld van de diverse aspecten binnen dit vakgebied. Je leert hoe je deze kennis effectief kunt inzetten binnen jouw organisatie. De opleiding omvat onderwerpen zoals content management, online klantprocessen, marktonderzoek, verkoopstrategieën en marketingconceptontwikkeling. Door praktische oefeningen toe te passen, kun je de opgedane kennis direct toepassen in de praktijk. Kies voor deze opleiding en vergroot je expertise en vaardigheden op het gebied van commerciële economie. Schrijf je nu direct in en geef je loopbaan een boost!

Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Blended Learining is dé opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Met deze veelgekozen studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.

Voor wie?

Deze opleiding is ontwikkeld voor werknemers met een commerciële functie, managers, teamleiders, ondernemers of voor mensen die vanuit een ander beroep te maken hebben met commerciële economie en zich willen ontwikkelen binnen dit vakgebied. Het is een opleiding bedoeld voor een brede doelgroep, gezien je vanuit veel rollen met dit vakgebied te maken krijgt.

Vooropleiding

Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

Blended Learning betekent dat je deels klassikale lessen hebt en deels zelfstudielessen. Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, daarvan zijn er 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee klassikale studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één klassikale studieles behandeld.

Leerdoelen

  • kun je de ontwikkelingen binnen een organisatie in kaart brengen
  • heb je inzicht in de cultuur binnen een organisatie
  • kun je verschillende managementstijlen toepassen
  • ben je in staat een visie, missie en strategie op te stellen
  • kun je financieel inzicht geven in een organisatie
  • ben je in staat om een investeringsanalyse uit te voeren
  • kun je de financiering van een organisatie in kaart brengen
  • heb je inzicht in directe- en indirecte kosten
  • heb je inzicht in marketingmanagement
  • ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
  • weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
  • ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
  • heb je inzicht in marketingcommunicatie
  • weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
  • heb je inzicht in gesprekstechnieken
  • kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten

Programma

Tijdens deze hbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:

Inhoud van Module 1

Module - HBO Management en Organisatie
  • De basis van management en organisatie
  • Visie, missie en strategie
  • Managementfilosofieën
  • Managementstijlen in de praktijk
  • Toepassen van organisatievormen
  • De ontwikkeling van een organisatie
  • Cultuur binnen de organisatie
  • Omgevingsfactoren

Inhoud van Module 2

Module - HBO Bedrijfseconomie
  • De basis van bedrijfseconomie
  • Financieel inzicht creëren
  • Vaste- en variabele kosten
  • Directe- en indirecte kosten
  • Opstellen van budgets
  • Investeringsanalyse uitvoeren
  • Opstellen van een ondernemingsplan
  • Financiering van een onderneming

Inhoud van Module 3

Module - HBO Marketingmanagement
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Inhoud van Module 4

Module - HBO Marketingcommunicatie
  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Inhoud van Module 5

Module - HBO Management en Organisatie
  • De basis van management en organisatie
  • Visie, missie en strategie
  • Managementfilosofieën
  • Managementstijlen in de praktijk
  • Toepassen van organisatievormen
  • De ontwikkeling van een organisatie
  • Cultuur binnen de organisatie
  • Omgevingsfactoren

Inhoud van Module 6

Module - HBO Bedrijfseconomie
  • De basis van bedrijfseconomie
  • Financieel inzicht creëren
  • Vaste- en variabele kosten
  • Directe- en indirecte kosten
  • Opstellen van budgets
  • Investeringsanalyse uitvoeren
  • Opstellen van een ondernemingsplan
  • Financiering van een onderneming

Inhoud van Module 7

Module - HBO Marketingmanagement
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Inhoud van Module 8

Module - HBO Marketingcommunicatie
  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Certificaat

Het volgen van de opleiding HBO Commerciële Economie (2 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • HBO Commerciële Economie (2 jaar)

Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Meer...
€9.995
Vrij van BTW
Aangeboden door
Holland Opleidingen - Blended Learning
Onderwerp
Commerciële economie
Niveau
Looptijd
24 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 99
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Kanaalweg 3
vr 3 okt. 2025
Kanaalweg 3
za 4 okt. 2025
Kanaalweg 3
ma 6 okt. 2025
Kanaalweg 3
ma 6 okt. 2025
Kanaalweg 3
di 7 okt. 2025
Kanaalweg 3
di 7 okt. 2025
Kanaalweg 3
wo 8 okt. 2025
Kanaalweg 3
wo 8 okt. 2025
Kanaalweg 3
do 9 okt. 2025
Kanaalweg 3
do 9 okt. 2025
Keurmerken aanbieder
NRTO
UWV scholingsvoucher
Erkend keurmerk
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
CRKBO zonder BTW vrijstelling