Opleiding: HBO Communicatie en Online Marketing (1 jaar) (Blended Learning)

Communicatie en online marketing vormen een hechte symbiose en hebben een wederzijdse invloed op elkaar. Deze opleiding biedt een unieke kans om diepgaand inzicht te verwerven in beide disciplines. Je leert hoe je een communicatieconcept ontwikkelt, een doeltreffende marketingcommunicatiestrategie opstelt en communicatie inzet om gedrag te sturen. Met praktijkgerichte opdrachten, afgestemd op jouw organisatie en individuele omstandigheden, pas je de verworven kennis direct toe. De opleiding biedt een solide kennisbasis in zowel communicatie als online marketing, waardoor je jezelf ontwikkelt tot een waardevolle professional binnen beide vakgebieden. Versterk je vaardigheden en bereid je voor op een glansrijke loopbaan in communicatie en marketing. Schrijf je nu in voor deze dynamische opleiding!

Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Blended Learining is dé opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Met deze veelgekozen studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.

Voor wie?

Deze opleiding is ontwikkeld voor medewerkers die de kennis en vaardigheden omtrent het vakgebied van communicatie en online marketing (verder) willen ontwikkelen.  

Vooropleiding

Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

Blended Learning betekent dat je deels klassikale lessen hebt en deels zelfstudielessen. Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, daarvan zijn er 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee klassikale studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één klassikale studieles behandeld.

Leerdoelen

  • heb je inzicht in de soorten communicatie
  • ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
  • ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
  • kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
  • heb je inzicht in online marketing
  • weet je hoe je zoekmachinemarketing kunt toepassen
  • kun je affiliate marketing toepassen
  • weet je hoe je internetcampagnes op kunt stellen
  • heb je inzicht in communicatie in de media
  • ben je in staat om social media in te zetten
  • weet je hoe je werkt met mediastructuren
  • ben je in staat om een mediaplanning te maken
  • heb je inzicht in marketingcommunicatie
  • weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
  • heb je inzicht in gesprekstechnieken
  • kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten

Programma

Tijdens deze hbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:

Inhoud van Module 1

Module - HBO Organisatie en Communicatie
  • De basis van organisatie en communicatie
  • Communicatie en gedragsverandering
  • Communicatie Canvas
  • Interne en externe communicatie
  • Contentstrategie
  • Marketingcommunicatie
  • Communicatieonderzoek
  • Opstellen van een communicatieplan

Inhoud van Module 2

Module - HBO Online Marketing
  • De basis van online marketing
  • Organisatiestrategie voor online marketing
  • Zoekmachinemarketing
  • Opstellen van internetcampagnes
  • De klant op internet
  • Rendement van online marketing
  • Affiliate marketing
  • Online marketing in de praktijk

Inhoud van Module 3

Module - HBO Communicatie in de Media
  • De basis van communicatie in de media
  • Mediastructuren
  • Werken met de media
  • Kranten en tijdschriften
  • TV en radio
  • Sociale media
  • Mediaplanning
  • Kosten- en batenanalyse

Inhoud van Module 4

Module - HBO Marketingcommunicatie
  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

    Certificaat

    Het volgen van de opleiding HBO Communicatie en Online Marketing (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

    • HBO Communicatie en Online Marketing (1 jaar)

    Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Meer...
€5.195
Vrij van BTW
Aangeboden door
Holland Opleidingen - Blended Learning
Onderwerp
Online communicatie
Online marketing
Niveau
Looptijd
12 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 99
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Kanaalweg 3
vr 3 okt. 2025
Kanaalweg 3
za 4 okt. 2025
Kanaalweg 3
ma 6 okt. 2025
Kanaalweg 3
ma 6 okt. 2025
Kanaalweg 3
di 7 okt. 2025
Kanaalweg 3
di 7 okt. 2025
Kanaalweg 3
wo 8 okt. 2025
Kanaalweg 3
wo 8 okt. 2025
Kanaalweg 3
do 9 okt. 2025
Kanaalweg 3
do 9 okt. 2025
Keurmerken aanbieder
CRKBO zonder BTW vrijstelling
Erkend keurmerk
NRTO
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
UWV scholingsvoucher